Direct lateral approach

دسترسی مستقیم به لترال فمور

Direct lateral approach

  1. تعریف اولیه
    دسترسی مستقیم به لترال فمور ، در حالی که پیوستگی استخوان ران خلفی قسمت اصلی این عضلات را حفظ می کند ، یک سوم قدامی گلوتئوس میانیوس و مینیموس را آزاد می کند. قسمت پروگزیمال برش توسط عصب و عروق گلوتئال فوقانی محدود می شود و از 3-5 سانتی متر پروگزیمال تا نوک تروکانتر بزرگ عبور می کند. از راه دور ، رشته های قدامی واستوس لترالیس از استخوان ران قدامی بالا هستند. پیوند قدامی کپسول ران از پایه قدامی گردن ران آزاد می شود و در صورت لزوم کپسولوتومی طولی قدامی با برش عرضی پروگزیمال T شکل باز می شود.

این روش ، که معمولاً با بیمار در موقعیت دکوبیتوس جانبی انجام می شود ، برای انجام hemiarthroplasty یا آرتروپلاستی کامل مفصل ران بدون عارضه بسیار عالی است و می تواند برای برخی از شکستگی های سر استخوان ران نیز استفاده شود.

  1. برش پوست
    یک برش طولی از طریق پوست و بافت زیر جلدی ایجاد کنید ، در حالی که انتهای پروگزیمال آن کمی به عقب هدایت می شود.
    آن را به فاسیای لاتا ببرید.
برش پوست
  1. تشریح سطحی جراحی
    فاسیای لاتا را بر روی تروکانتر بزرگ تقسیم کنید ، و آن را از طریق دیستال بر روی شاخه پروگزیمال استخوان ران گسترش دهید و فیبرهای گلوتئوس ماکسیموس را به طور تقریبی تقسیم کنید تا گلوتئوس میانی زیرین را نشان دهد. در صورت لزوم بافت بورس را روی تروکانتر بردارید.
    یک برش را برای آزاد کردن قسمت قدامی گلوتئوس از تروکانتر بزرگ ترسیم کنید. به صورت پروگزیمال ، این کار به داخل تزریق تاندینی گلوتئوس مدیوس پروگزیمال و تقسیم فیبرهای واستوس لترالیس به صورت دیستال گسترش می یابد. قسمت قابل توجهی از قرار دادن گلوتئوس مدیوس را به صورت خلفی حفظ کنید.
تشریح سطحی جراحی
  1. دررفتگی لگن
    قرار گرفتن در معرض استخوان ران پروگزیمال با چرخش ملایم خارجی پا حاصل می شود. ساق پا در جیب ساخته شده از پارچه های استریل قرار می گیرد.
    در صورت لزوم برای بیرون کشیدن سر و گردن استخوان ران از جمع کننده ها استفاده کنید.
    برای آرتروپلاستی مفصل ران ، جمع شدگی استخوان ران پروگزیمال به شما امکان برداشتن قسمت سر استخوان ران را از استابولوم می دهد.
دررفتگی لگن
  1. بخیه
    بخیه های سنگین ، که به طور معمول از طریق سوراخ های استخوان قرار می گیرند ، برای اتصال مجدد فلپ قدامی به ناحیه اینترتروکانتریک استفاده می شود. همچنین تاندون و فاشیای گلوتئوس میدیوس را بطور نزدیکی و فاسیا وانوسوس لترالیس را به صورت دیستال ببندید. فاسیا لاتا ، بافت زیر جلدی و پوست را به دلخواه ببندید.
بسته شدن زخم

منبع :

Direct lateral approach (aofoundation.org)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *