دیسک کمر با استراحت خوب می شود؟

آیا دیسک کمر با استراحت خوب می شود؟

در سراسر دنیا افراد زیادی ازدرد کمر و دیسک کمر رنج می برند و به دنبال راحت ترین راه برای رهایی از این درد می گردند در این بین همیشه این سوال وجود دارد که ایا (درمان دیسک کمر با استراحت) دیسک کمر با استراحت خوب می شود؟(درمان دیسک کمر با استراحت)

در جوامع امروزی سن ابتلا افرادی که دارای دیسک کمر هستند بسیار پایین آمده است و این موضوع تبدیل به کابوسی برای آن ها شده است زیرا کمر درد بیسار آزار دهنده است و افراد مبتلا به این درد در کار های روزمره خود دچار مشکل می شوند. نوجوانان و جوانان روش‌های حفاظت از بدن را بلد نبوده؛ که به مرور زمان کمردردهای با دیسک کمر تبدیل شده که در بسیاری از موارد با عنوان فتق دیسک کمر شناسایی می‌شود.

کمر درد می تواند ناشی از فعالیت بیش از حد و یا آسیب خاصی باشد اما در اغلب اوقات بدون مشخص بودن منشأ دقیقی ایجاد می شود. از علائم دیسک کمر می توان به درد پایین کمر همراه با درد ساق پا و سوزش(سوزن سوزن شدن) یا بی حسی پا اشاره کرد که برای تشخیص آن مراجعه به متخصص وجراح مغر و اعصاب نیاز است.

ایا دیسک کمر با استراحت خوب میشود ؟

متاسفانه این تصور اشتباه وجود دارد که فردی که به دیسک کمر مبتلا می شود تنها با جراحی درمان می شود در صورتی که آمار ها  نشان می دهد که درصد زیادی از این درد ها بدون جراحی قابل درمان است .

در ابندا فرد مبتلا به دیسک کمر می تواند با استراحت درد خود را بهبود دهد. البته منظور چند ماه استراحت نیست بلکه ابتدا استراحت مطلق ۳ روزه بعد استراحت نسبی و انجام فعالیت های روزانه به گونه ای که متخصص به بیمار آموزش می دهد.

در مرحله بعدی فرد با انجام ورزش های دیسک کمر می تواند بهبود بیاید البته این ورزش ها حتما باید زیر نظر متخصص به بیمار آموزش داده شوند زیرا در صورت انجام اشتباه تمرینات ورزشی ممکن است آسیب بیشتر و گاها جبران ناپذیری به فرد وارد شود. هدف درمان های بدون جراحی دیسک کمر، کاهش ناراحتی عصب و دیسک و همچنین بهبود شرایط فیزیکی بیمار برای حفاظت از ستون فقرات و افزایش عملکرد کلی آن می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *