آیا می توانیم بگوییم کمر درد شما ناشی از کرونا بوده است؟

آیا کرونا باعث کمر درد می شود ؟ – طب دائم

کرونا به طور معمول باعث علائم شبیه آنفولانزا مانند تب ، سرفه و خستگی می شود.

بدن درد نیز از جمله شایع ترین علائم گزارش شده است. کمر درد یکی از شایع ترین دردهایی است که افراد مبتلا به COVID-19 احساس می کنند.

کمردرد اغلب در مراحل اولیه بیماری ظاهر می شود ، اما می تواند یک علامت طولانی مدت باشد که هفته ها یا ماه ها پس از عفونت ادامه می یابد.

با مجله پزشکی طب دائم همراه باشید:

آیا کمردرد نشانه کرونا است؟


منبع معتبر نشان داد که درد یکی از شایع ترین علائم کرونا است و اغلب به عنوان یکی از علائم اولیه ظاهر می شود ، گاهی اوقات در غیاب علائم دیگر. انواع دردهایی که افراد اغلب گزارش می دهند عبارتند از:

سردرد
بدن درد
کمردرد

با این حال ، تجربه دردهای بدن لزوما به این معنی نیست که شما مبتلا به کرونا هستید. همچنین علائم اولیه آنفولانزا هستند.

یک مطالعه معتبر در سال 2020 نشان داد 69.3 درصد از یک گروه 210 نفری مبتلا به کرونا، درد را به عنوان یک علامت گزارش کرده اند. از بین افرادی که درد را گزارش کرده اند ، 46.6 درصد درد را به عنوان علامت اصلی خود و 43.6 نفر نیز کمردرد را گزارش کرده اند.

یک بررسی تحقیقاتی دیگر در سال 2020 همچنین نشان داد که کمردرد یکی از شایع ترین علائم کرونا گزارش شده است. کمردرد در 10 درصد موارد مطمئن گزارش شده است.

چرا کرونا باعث کمردرد می شود؟


دردهای عمومی بدن ، درد عضلانی یا درد مفاصل از علائم شایع کرونا و سایر عفونت های ویروسی است. تصور می شود که درد در درجه اول ناشی از پاسخ ایمنی بدن شما است.

عفونت کرونا می تواند مولکول های پیش التهابی به نام سایتوکین را توسط سیستم ایمنی بدن شما تحریک کند. یک بررسی تحقیقی در سال 2020 نشان داد که این مولکول ها ممکن است تشکیل مولکولی به نام پروستاگلاندین E2 را تحریک کنند که روی اعصاب شما تأثیر می گذارد و پیام های درد را به مغز شما ارسال می کند.

یک بررسی تحقیقی دیگر در سال 2020 نشان داد که دردهای عضلانی ناشی از عفونت های ویروسی با تنظیم بیش از حد یک سایتوکاین خاص به نام اینترلوکین 6 مرتبط است.

همچنین گفته شده است که ویروس عامل کرونا ممکن است باعث آسیب بافتی شود که در ایجاد درد نقش دارد.

ویروسی که باعث کرونا می شود می تواند از آنزیمی به نام آنژیوتانسین تبدیل کننده 2 (ACE2) برای ورود به سلول های شما تقلید کند. بررسی تحقیق 2020 در ابتدای این بخش نشان داد که گیرنده های این آنزیم در بسیاری از قسمت های بدن شما ، از جمله ماهیچه های اسکلتی شما وجود دارد.

مطالعات کالبد شکافی بر روی افرادی که دچار سندرم تنفسی حاد شدید سارس شدند ، یک بیماری تنفسی ناشی از ویروس مشابه SARS-CoV-2 ، شواهدی از وجود این ویروس در بافت ماهیچه ای پیدا نکرد. بنابراین ، تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا آسیب عضلانی عامل درد در افراد مبتلا به کرونا است ، مورد نیاز است.

آیا می توانیم بگوییم کمر درد شما ناشی از کرونا بوده است؟


کمردرد می تواند دلایل زیادی داشته باشد. غیرممکن است بدانید که آیا کمردرد شما ناشی از کرونا بوده است مگر اینکه شما نیز آزمایش تشخیص کرونا مثبت داشته باشید. با این حال ، آزمایش های تشخیصی 100 درصد دقیق نیستند.

یک مطالعه معتبر در سال 2020 نشان داد که شدت درد افراد مبتلا به کرونا در ادبیات پزشکی مانند سایر عفونت های ویروسی از خفیف تا متوسط ​​گزارش شده است.

کمردرد ناشی از کرونا اغلب به عنوان یک درد عمیق به جای یک درد شدید یا چاقو توصیف می شود که ممکن است با آسیب ناگهانی عضلانی همراه باشد. درد ناشی از عفونت های ویروسی نیز با تغییر وضعیت بدن کمتر از درد ناشی از صدمات عضلانی کاهش می یابد.

آیا کمردرد نشانه کووید -19 طولانی مدت است؟


برخی از افراد مبتلا به کرونا علائمی را نشان می دهند که هفته ها یا ماه ها پس از عفونت اولیه باقی می مانند. به این عوارض مداوم علائم طولانی مدت گفته می شود.

برخی از شایع ترین علائم مسافت طولانی عبارتند از:

تنگی نفس
خستگی
تغییر بو یا مزه
مه مغزی
درد مفاصل یا عضلات
سرفه کردن
برخی از افراد گزارش می دهند که دچار کمردرد مداوم پس از عفونت کرونا می شوند. محققان هنوز در تلاشند تا بفهمند چقدر شایع است.

یک مطالعه ایتالیایی در سال 2020 نشان داد که تقریباً 25 درصد از منابع معتبر افراد مبتلا به کرونا در پیگیری 2 ماهه پس از شروع علائم کرونا ، درد مفاصل مداوم داشتند. این سومین علامت شایع طولانی مدت پس از خستگی و تنگی نفس بود.

سایر علل کمردرد مرتبط با همه گیری کروناویروس


از زمان شروع همه گیری کرونا ، بسیاری از مردم مجبور شده اند شیوه زندگی خود را تغییر دهند. دستورات ماندن در خانه ، کاهش فعالیت بدنی و افزایش زمان بی تحرکی برخی از عوامل مرتبط با بیماری همه گیر هستند که ممکن است با افزایش شیوع کمردرد نیز مرتبط باشند.

یک منبع معتبر در سال 2020 تلاش کرد تا اثرات قرنطینه اجباری کرونا در عربستان را بر وقوع و شدت کمردرد تخمین بزند. محققان دریافتند که 38.8 درصد از افراد قبل از قرنطینه درد کمر را گزارش کرده اند ، در حالی که 43.8 درصد آنها کمردرد بعد از قرنطینه را گزارش کرده اند.

یک منبع معتبر در مطالعه 2021 مالتایی دریافت که تغییرات در شیوه زندگی مانند افزایش کار از راه دور ممکن است باعث بروز کمردرد در مالت شود. به گفته محققان ، از 388 نفر مورد بررسی ، 30 درصد قبل از همه گیری دچار کمردرد مزمن و 49 درصد پس از آن تجربه کردند.

در مطالعه دیگری در سال 2021 ، محققان توییت های توئیتر را از نوامبر 2019 و نوامبر 2020 تجزیه و تحلیل کردند تا موارد مربوط به کمردرد را مقایسه کنند. محققان 84 درصد افزایش یافتند منبع معتبر در سال 2020.

سخن آخر


کمردرد و درد عضلانی معمولاً توسط افراد مبتلا به کرونا گزارش می شود. اغلب ، درد در مراحل اولیه بیماری ایجاد می شود و می تواند علامت اولیه باشد. تصور می شود که درد بدن در درجه اول ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن شما به عفونت کرونا است.

کمردرد به تنهایی لزوماً نشانه کرونا نیست. سایر عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا نیز می توانند باعث بدن درد شوند. تنها راهی که می توان با اطمینان دانست که آیا درد شما علامت کرونا است یا خیر ، دریافت تست تشخیصی مثبت است. با این حال ، حتی با یک نتیجه آزمایش تشخیصی مثبت ، شانس کمی برای نتیجه نادرست وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *