راهنمای خرید دوچرخه ورزشی مناسب

راهنمای خرید دوچرخه ورزشی مناسب

دوچرخه ورزشی به شما این امکان را می دهد تا با شبیه سازی عملکرد دوچرخه، عضلات اندام تحتانی و استقامت بیمار را به کار بگیرید. از آنجایی که عمدتاً در داخل خانه استفاده می شود، این مزیت را دارد که تحت شرایط آب و هوایی یا ترافیک قرار نگیرد.

انواع دوچرخه

  • ۱- دوچرخه جاده‌ای؛ بهترین انتخاب برای راندن سریع در جاده
  • ۲- دوچرخه کوهستان؛ بهترین انتخاب برای راندن در سطوح ناهموار
  • ۳- دوچرخه هیبرید؛ بهترین انتخاب برای دوچرخه سواران معمولی و مسافت کوتاه
  • ۴- دوچرخه شهری ؛بهترین گزینه برای راحت‌ترین دوچرخه سواری
  • ۵- دوچرخه توریستی؛ بهترین گزینه برای سفر با دوچرخه

مزیت های استفاده از دوچرخه ورزشی چیست؟

از دوچرخه ورزشی می توان برای تمرینات اولیه تناسب اندام، تمرین ورزشی برای دوچرخه سواران با عملکرد بالا، توانبخشی اندام تحتانی یا انجام تست استرس قلبی ریوی استفاده کرد.

تناسب اندام: دوچرخه ورزشی وسیله مناسبی برای تناسب اندام اولیه است، به شرطی که آن را به طور منظم انجام دهید.
می توان از آن در خانه برای بازیابی آمادگی جسمانی، برای تمرین عملکرد ورزشی و عضله سازی بدون ایجاد آسیب مفاصل استفاده کرد. همراه با یک رژیم غذایی مناسب، می تواند به شما در سوزاندن چربی و لاغری نیز کمک کند. برای این نوع دوچرخه سواری ورزشی ملایم، دوچرخه ورزشی با وضعیت پشتی عمودی باید ترجیح داده شود.
تمرین ورزشی: اگر قرار است از دوچرخه ورزشی برای تمرین ورزشی یا برای گرم کردن دوچرخه سواران با عملکرد بالا استفاده شود، قدرت پدال زدن به یک عامل ضروری تبدیل می شود. پشت کاربر باید به شدت به جلو خم شود تا حداکثر قدرت پدال زدن آزاد شود.
توانبخشی اندام تحتانی: اگر قرار است از دوچرخه ورزشی برای توانبخشی اندام تحتانی پس از آسیب یا عمل استفاده شود، راحتی در نشستن مهمتر از قدرت پدال زدن است. بنابراین در این مورد یک پشت صاف توصیه می شود. وضعیت نیمه خوابیده نیز مناسب است،به ویژه برای از بین بردن فشار روی مهره های کمر و کاهش درد کمر.
تست ورزش قلبی ریوی: در این مورد از دوچرخه ورزشی برای آزمایش حداکثر عملکرد عملکرد قلبی ریوی بیمار استفاده می شود. این آزمایش زیر نظر متخصص ریه یا قلب انجام می شود.
این کار روی یک سیکل ارگومتر (یا تردمیل) با یک دوره گرم کردن و به دنبال آن افزایش تدریجی قدرت برای رسیدن به حداکثر ظرفیت بیمار انجام می شود.

چه لوازم و ویژگی هایی را برای دوچرخه ورزشی انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب دوچرخه ورزشی خود، بسته به استفاده ای که می خواهید از آن بکنید، باید چندین ویژگی را در نظر بگیرید. اینها شامل تنظیم صندلی و دسته، نوع سیستم مقاومت، نوع کنسول و پارامترهای اندازه گیری شده،
و برنامه های آموزشی مختلف صندلی و دسته: تنظیم صندلی و دسته فرمان مهم است زیرا راحتی کاربر را تضمین می کند. توصیه می کنیم صندلی و دسته ای را انتخاب کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.
سیستم های مقاومتی: بین سیستم مقاومت مغناطیسی کلاسیک (دستی یا موتوری) و سیستم مقاومت الکترومغناطیسی که بیشتر برای دوچرخه سواران با کارایی بالا در نظر گرفته شده است تمایز قائل می شود (به «کدام سیستم مقاومتی باید انتخاب کنم؟» را ببینید).
کنسول و پارامترهای اندازه گیری شده: کنسول نوعی داشبورد روی دوچرخه است که به کاربر در زمان واقعی اطلاعات عملکرد خود را می دهد. اگر دوچرخه ورزشی برنامه‌های تمرینی ارائه می‌دهد، می‌توان این برنامه‌ها را از طریق کنسول انتخاب کرد (به «کدام کنسول باید انتخاب کنم؟» را ببینید).
برنامه های آموزشی: برنامه های آموزشی موجود سطوح مختلفی از دشواری را ارائه می دهند. برخی از برنامه‌های آموزشی، تغییرات خودکار دشواری را با توجه به اهداف آموزشی ارائه می‌دهند (به «کدام برنامه‌های آموزشی باید انتخاب کنم؟» را ببینید).

کدام سیستم مقاومتی را انتخاب کنم؟

بسته به اینکه از دوچرخه ورزشی خود برای چه چیزی استفاده می کنید، سه نوع سیستم مقاومتی وجود دارد: سیستم مقاومت مغناطیسی دستی، سیستم مقاومت مغناطیسی موتوری و سیستم مقاومت الکترومغناطیسی.

?سیستم مقاومت مغناطیسی دستی: این سیستم به لطف چندین آهنربا که با افزایش مقاومت به هم نزدیکتر می شوند، چرخ فلایویل را کند می کند. این امر دشواری تمرین را برای کاربر افزایش می دهد. این افزایش مقاومت با چرخاندن یک دستگیره در جلوی دستگاه با دست حاصل می شود.
این نوع مقاومت برای افراد مبتدی یا دوچرخه سواری گاه به گاه برای ورزش مناسب است.

مزایا: ارزان، آسان برای استفاده. معایب: سرعت کمی در دسترس، بدون برنامه تمرینی، در نظر گرفته شده برای تعداد محدودی از ساعات استفاده در هفته، کار سنگین کمتر، رکاب زدن با مایع کمتر.

?سیستم مقاومت مغناطیسی موتوری: این سیستم مانند سیستم قبلی است با این تفاوت که افزایش مقاومت با دست کنترل نمی شود بلکه از طریق کنسول دستگاه کنترل می شود. این نوع سیستم برای استفاده منظم تر از دوچرخه سازگار است.

مزایا: تعداد بیشتری از سطوح مقاومت موجود،سهولت استفاده با تنظیم مقاومت به طور مستقیم از کنسول، برنامه های آموزشی موجود با اتصال Wifi یا بلوتوث، دوچرخه سنگین تر که می تواند هشت ساعت استفاده در هفته را تحمل کند. معایب: گرانتر از دوچرخه ورزشی با سیستم مقاومت مغناطیسی دستی.

?سیستم مقاومت الکترومغناطیسی (یا ارگومتر چرخه): در اینجا مقاومت از طریق کنسول توسط یک آهنربای الکترومغناطیسی تامین می‌شود که باعث می‌شود ترمز دقیق‌تر و بی‌صداتر شود. این سیستم را می توان در دوچرخه هایی که برای استفاده فشرده در نظر گرفته شده اند، به ویژه برای ورزشکاران با عملکرد بالا یافت.

مزایا: تعداد بیشتری از سطوح مقاومت موجود،برنامه های تمرینی متعدد، روانی و راحتی زیاد در استفاده، کار سنگین و دوچرخه بادوام که امکان استفاده تا 12 ساعت در هفته را می دهد. معایب: گران است.

کدام کنسول را انتخاب کنم؟

این کنسول به شما امکان می دهد عملکرد کاربر را در زمان واقعی مشاهده کنید. اطلاعات ضروری مانند سرعت RPM، مسافت، میانگین کالری سوزانده شده و زمان را در اختیار شما قرار می دهد. اینها همه پارامترهایی هستند که می توانند نقش انگیزشی مهمی برای کاربر داشته باشند. این داده ها را می توان به روشی کم و بیش تعاملی نمایش داد و کنسولی که انتخاب می کنید به نیازهای شما بستگی دارد. برخی از دوچرخه‌های ورزشی نیز ضربان قلب کاربر را نشان می‌دهند و مجهز به نمایشگر ضربان قلب قفسه سینه هستند.

کدام برنامه های آموزشی را انتخاب کنم؟

برخی از دوچرخه های ورزشی می توانند با ارائه برنامه های مختلف به کاربر کمک کنند تا تمرینات خود را سازماندهی کند. انتخاب برنامه بستگی به چیزی دارد که می خواهید روی آن کار کنید: هماهنگی و سرعت. قدرت و قدرت؛ یا ظرفیت هوازی و افزایش آستانه بی هوازی شما.این برنامه ها اغلب تمرینات اینتروال را ارائه می دهند که راه خوبی برای پیشرفت است.

هماهنگی و سرعت: هدف برنامه در اینجا یادگیری مجدد نحوه پدال زدن موثر است. سرعت توانایی چرخاندن سریع پاها است. کار بر روی سرعت به بهبود هماهنگی برای عملکرد بهتر در طول تمرین کمک می کند.
تقویت و قدرت عضلانی: برای تقویت عضلانی، برنامه شامل تکرار یک سری تلاش مداوم، با سرعت محدود رکاب زدن است. اگر کار روی سرعت را با کار روی تقویت عضلانی ترکیب کنید، قدرت خود را توسعه می دهید.
افزایش آستانه بی هوازی: هدف از این برنامه کاهش تولید اسید لاکتیک در بدن با ضربان قلب معین به منظور افزایش آستانه بی هوازی است. در طول فعالیت بدنی که اکسیژن محدود می شود، اسید لاکتیک در ماهیچه ها تشکیل می شود تا مقدار بیشتری انرژی فراهم کند. هر چه تلاش بیشتر باشد،هر چه انرژی بیشتری نیاز داشته باشد و احتمال ایجاد اسید لاکتیک بیشتری وجود دارد. آستانه بی هوازی، همچنین به عنوان “منطقه قرمز” شناخته می شود، آستانه ای است که بیش از آن مقدار اسید لاکتیک تولید شده دیگر نمی تواند توسط مواد خنثی کننده موجود در ماهیچه ها حذف شود.
آستانه بی هوازی با سطح تمرین تکامل می یابد: هر چه این آستانه بالاتر باشد، عملکرد بهتری خواهید داشت. به همین دلیل است که بسیاری مایلند این آستانه را با برنامه های تمرینی، به ویژه برای ورزشکاران با عملکرد بالا افزایش دهند.

. جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *