شکستگی استخوان در بازی بسکتبال

شکستگی استخوان در بازی بسکتبال

آسیب‌های رایج در بسکتبال

والیبال، بسکتبال و هندبال ورزش‌هایی هستند که انجام متعادل آنها برای سلامت بدن مفید است. این ورزش‌ها سرعت و چابکی بدن را افزایش می‌دهند. با این حال تمرین بیش از حد آنها باعث آسیب‌هایی می‌شود.

والیبال، بسکتبال و هندبال ورزش‌هایی هستند که انجام متعادل آنها برای سلامت بدن مفید است. این ورزش‌ها سرعت و چابکی بدن را افزایش می‌دهند. با این حال تمرین بیش از حد آنها باعث آسیب‌هایی می‌شود.

بسکتبال ، والیبال و هندبال ، ورزش‌هایی هستند که بر روی سیستم‌ قلبی – عروقی ، تمدد اعصاب و سرعت کار می‌کنند. عمده ترین مشکلاتی که در این ورزش‌ها ایجاد می‌شود، درد در اعضای مختلف بدن است.

اعضایی که در این ورزش‌ها آسیب پذیر هستند، عبارتند از:

مفاصل:

پیچ خوردگی مچ پا مشکل اصلی این ورزشکاران است. زانو، انگشتان و مچ دست نیز از این پیچ خوردگی‌ها در امان نیستند. در بازی هم رباط های صلیبی زانو بسیار در معرض آسیب است.

استخوان‌ها:

استخوان‌های مچ دست و ساعد به هنگام پرتاب توپ در معرض شکستگی قرار دارند. اگر دریافت توپ در موقعیت مناسب صورت نگیرد، پا و استخوان درشت نی نیز آسیب می‌بینند. در این ورزش‌ها شکستگی در ناحیه انگشتان زیاد مشاهده می‌شود. اگر تمرین بیش از حد انجام شود ممکن است، شکستگی‌هایی در ناحیه مهره‌ها نیز صورت گیرد.

تاندون‌ها:

تمرین شدید باعث التهاب و پارگی تاندون‌ها می‌شود. در این سه ورزش تاندون‌های مچ پا، ساق پا و زانو بیشتر در معرض آسیب هستند. بازو که برای پرتاب توپ و سرویس زدن استفاده می‌شود نیز در ناحیه آرنج و شانه دچار این مشکل می‌شود.

ماهیچه‌ها:

در ورزش‌های والیبال و بسکتبال ، کمر بسیار آسیب پذیر است. انقباض ماهیچه‌های کمر باعث درد می‌شود. در والیبال، تکرار پرش‌ها به خصوص بر روی زمین سفت باعث درد کمر می‌شود.

پوست:

پوست زانوی والیبالیست‌ها به دلیل تماس زیاد با زمین دچار آسیب دیدگی‌ می‌شود.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از این جراحات:

– قبل از شروع ورزش بدن را با حرکات کششی گرم کنید. دویدن و پریدن سیستم‌ قلبی – عروقی و تنفسی را به کار می‌گیرد. حرکات کششی ماهیچه‌ها و مفاصل را آماده می‌کند.

– برای جلوگیری از پیچ خوردگی مچ پا می‌توان از باندهای مخصوص استفاده کرد که حرکات را محدود کند. می‌توان از زانو بند و مچ بند در والیبال استفاده کرد.

– از تمرین بیش از حد بپرهیزید. به بدن خود گوش دهید و بیش از حد آن را خسته نکنید.

– برای تمرین بهتر است به باشگاه‌های ورزشی بروید تا از توصیه‌های مربیان استفاده کنید. به این ترتیب کمتر در معرض آسیب دیدگی‌ خواهید بود.

– به هنگام تمرین به طور منظم از مایعات استفاده کنید.

این سه ورزش ممکن است باعث مصدومیت کودکان شوند.

بسکتبال، استقامت و چابکی را زیاد می‌کند. کودکان هر قدی که داشته باشند می‌توانند این ورزش را انجام دهند. با این وجود هر چقدر که قدشان بلندتر شود، بهتر خواهد بود.

گاهی اوقات ورزش بسکتبال به کودکانی که دچار انحراف ستون فقرات هستند توصیه می‌شود . البته این کودکان باید به طور مرتب تحت نظارت پزشک باشند.

بازی هندبال نیاز به سرعت، استقامت، دقت و روحیه بازی گروهی دارد. کودکان باید مراقب باشند تا در این ورزش دچار در رفتگی شانه و پاره شدن رباط صلیبی نشوند. ورزش والیبال برای کودکانی که کمی انحراف ستون فقرات دارند باید با مراقبت انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *