عمل زیبایی افزایش قد

عمل زیبایی بلندی قد-09170024615

عمل بلندی قد

عمل بلندی قد باعث افزایش اعتماد به نفس می‌ شود و شما را از شر پوشیدن کفش‌ های پاشنه بلند خلاص خواهد کرد.

بیشتر افرادی که قد کوتاهی دارند همیشه حسرت افراد قد بلند را می‌ خورند زیرا قد بلند بودن به دلایل متعدد، بیشتر در میان افراد پذیرفته شده و محبوب است.

حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد خود نداشته باشید، بلند قد بودن می ‌تواند مزایای بسیاری برای شما فراهم کند.

اصلا چرا به عمل بلند شدن قد فکر کنیم ؟

یکی از سوالاتی که ممکن هستش به آن فکر کنید شاید همین سوال باشد.

هر کس برای این سوال جوابی دارد مثلا زیبا دیده شدن یا از فلان شخص بلند تر بودن صرفا برخی از افراد می خواهند از یک فرد دیگر بلند تر باشند و به همین خاطر به سراغ برخی روش ها مثل جراحی می روند.

اگر در سن رشد هستید خوب غذا بخورید و ورزش کنید اما اگر در سن رشد نیستید باز هم ورزش کنید.

اما ورزش هایی که با رشد قد متناسب باشد و برای این کار طراحی شده باشد مثل تمرینات اصلاحی افزایش قد که برای این منظور طراحی شده است.

چه عواملی در قد یک فرد تاثیر گذار است؟

قد هر فرد تابعی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. نژاد های خاصی قد بلندترند. خانواده های خاصی قد بلند ترند.

وقتی پدر یا مادر شما قد بلند است احتمال این که شما هم قد بلند شوید بیشتر است. این ها از طریق ژنتیک تاثیر می کنند. مهم ترین عوامل محیطی تغذیه و سطح فعالیت بدنی است.

از چه موقع به بعد قد ما دیگر رشد نمی کند؟

رشد طولی بدن انسان در زمان بلوغ متوقف می شود. تا قبل از بلوغ قد بچه مرتب در حال افزایش است. در زمان بلوغ رشد قد ناگهان سریع می شود و بعد از مدتی متوقف می شود.

سن بلوغ در نژادهای مختلف متفاوت است. حتی در خانواده های مختلف این سن ممکن است قدری متفاوت باشد. البته دختران در سنین پایین تری بالغ شده و رشد آن ها در سنین پایین تری متوقف می شود.

عمل بلندی قد:

به‌ طور کلی رشد طولی از سلول‌های رشد که در انتهای استخوان ‌ها قرار گرفته است و ‌صفحه‌ رشد نام دارد، تامین می ‌شود که در دخترها بعد از شانزده سالگی و در پسرها پس از هجده سالگی بسته می ‌شود.

ولی افزایش رشد عرضی اندام می ‌تواند تا چهل و پنج سالگی ادامه داشته باشد؛ زیرا رشد عرضی توسط بافت پوششی استخوانی که «ضریب» نام دارد، تامین می ‌شود، البته نوع فعالیت فرد (فشاری که در طول روز با توجه به فعالیت، به اندام وارد می ‌شود) در افزایش عرضی اندام تاثیرگذار است.

میانگین قد با توجه به نژاد هر ملت متفاوت است. میانگین قد هر جامعه را براساس منحنی رشد ‌- که سن، وزن، سن اسکلتی و زمانی هر فرد در آن ترسیم می‌ شود و حد متوسط جامعه در نظر گرفته می ‌شود.

در این صورت اکثریت یا متوسط جامعه در این منحنی قرار می ‌گیرند و درصد کمی‌ (کمتر از ۵ درصد) در بالا یا پایین منحنی هستند.

همچنین با استفاده از منحنی رشد‌ (در هر جامعه ‌ای متفاوت است) می ‌توان قد افراد را ارزیابی کرد و بلندی یا کوتاهی آن ها را سنجید.

چه کسانی کاندیدای عمل بلند کردن قد هستند؟

بسیاری از مردم تصور می ‌کنند جراحی افزایش قد جزو جراحی‌ های زیبایی است، در صورتی که کسانی که عدم نابرابری طولی اندام داشته باشند، برای مثال یک پایشان کوتاه‌ تر یا بلندتر از پای سالم باشد، برای درمان، عمل بلندی قد را پیشنهاد می‌ کنیم.

عوامل ژنتیکی (هنوز علتشان مشخص نیست)، تومور، عفونت ‌ها، تروما یا ضربه (در شکستگی که سلول رشد استخوان آسیب ببیند و رشد کافی نداشته باشد) باعث نابرابری طولی اندام می‌ شود.

هر قدر نابرابری طولی اندام بیشتر باشد، فرد برای راه رفتن انرژی بیشتری مصرف می ‌کند، زیرا مرکز ثقل بدن خیلی جا به ‌جا می‌ شود و انرژی بیشتری از فرد طلب می ‌کند.

راه رفتن فرد طبیعی به ‌دلیل انقباض تعدادی از عضلات اندام تحتانی با کوشش زیادی همراه نیست، از طرفی لگن این بیماران به طرف اندام کوتاه ‌تر کج می ‌شود؛ اگر این شرایط درمان نشود، لگن در حالت کج و انحراف ثابت می ‌شود و به دنبال آن ستون فقرات (ستون فقرات در لگن پایه‌ گذاری شده است) انحراف پیدا می ‌کند که با کمردرد همراه است.

روش های مختلف برای بلند کردن قد:

در کوتاهی کمتر از پنج سانتی‌ متر می ‌توان از روش‌ های دیگری نیز استفاده کرد. اگر کوتاهی یک یا دو سانتی ‌متر باشد، با استفاده از لیفت و کفی در داخل کفش تعادل ایجاد می ‌شود و اگر سه تا چهار سانتی ‌متر باشد کفی زیر کفش قرار می‌ گیرد ‌(یک پاشنه نسبت به پاشنه دیگر بلندتر است)‌ .

ولی در کوتاهی بیشتر از پنج سانتی ‌متر درمان با جراحی توصیه می ‌شود. روش جراحی افزایش قد به لحاظ درمانی و زیبایی یکسان است، ولی منطقی نیست که عضو سالم، تحت جراحی پرخطر با عوارض و مشکلات فراوان قرار بگیرد

عوامل موثر بر اندازه‌ی قد:

• ژنتیک
• سبک زندگی
• نوع تغذیه
• نوع فعالیت‌های روزانه
• نوع فعالیت‌های ورزشی
• مصرف دخانیات
• عدم وجود تعادل میان میزان کلسیم و فسفر
• کمبود ویتامین‌ها
• بلوغ زودرس
• کمبود خواب

مراحل انجام عمل بلندی قد چیست؟

به طور طبیعی سه مرحله برای انجام عمل بلند کردن قد وجود دارد که همزمان بر روی دوپا انجام می‌ شود. این مراحل بدین شرح هستند.

 جراحی:

در این مرحله یک ابزار مخصوص در دو پا قرار داده می ‌شود و سپس برش استخوان و یا استئونومی انجام می‌ شود و سپس استخوان جداشده با وسیله مخصوص به هم وصل می ‌شود.

کشش:

این مرحله قبل از افزایش قد انجام می ‌شود که حدود یک هفته پس از جراحی است. میزان کشش مد نظر مابین ۰.۷۵ تا ۱ میلی متر روزانه است و به استقامت افراد و واکنش بدن آن‌ها بستگی دارد.

به همین دلیل، این مرحله نیازمند یک دوره زمانی طولانی است. به طور مثال کشیدگی برای حدود ۵ سانتی ‌متر نیار به ۵۰ تا ۷۰ روز دارد.

 تثبیت:

این مرحله در پایان مرحله کشش اتفاق می‌ افتد و نیازمند زمان تقریبی بیشتری است. به طور متوسط زمانی که به این مرحله اختصاص می‌ یابد دوبرابر دوره کشش می ‌باشد.

آیا این جراحی خطری برای بیمار دارد؟

مانند هر جراحی دیگری، جراحی افزایش قد نیز می ‌تواند عوارض جانبی را به وجود آورد. با این حال، پزشکان سعی می ‌کنند با ایجاد آمادگی پیش از جراحی و برنامه ‌ریزی، از ایجاد چنین مشکلاتی پیشگیری کنند.

نکاتی که بعد از جراحی باید رعایت شود

پزشکان اعتقاد دارند که استخوان و عصب های بدن به مرور روی این میله قرار می گیرند و به حالت طبیعی می رسند.البته پس از انجام این عمل باید چند هفته ای فقط استراحت کرد و تا ۵ ماه تحت نظر فیزیوتراپ بود.بسیاری از مردم تصور می کنند جراحی افزایش قد جزو جراحی های زیبایی است، در صورتی که کسانی که عدم نابرابری طولی اندام داشته باشند، برای مثال یک پای شان کوتاه تر یا بلندتر از پای سالم باشد، برای درمان، جراحی افزایش قد را پیشنهاد می کنیم.عوامل ژنتیکی ، تومور، عفونت ها، تروما یا ضربه (در شکستگی که سلول رشد استخوان آسیب ببیند و رشد کافی نداشته باشد) باعث نابرابری طولی اندام می شود.اگر این شرایط درمان نشود، لگن در حالت کج و انحراف ثابت می شود و به دنبال آن ستون فقرات انحراف پیدا می کند که با کمردرد همراه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *