هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تامین اجتماعی

هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تامین اجتماعی

هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تامین اجتماعی در سال 1401 :

تعویض مفصل زانو جز عمل های جراحی است که شامل بیمه می گردد. بیمه تامین اجتماعی جز بیمه این دست بیمه هایی است که بخشی از هزینه تعویض مفصل زانو را پرداخت می کند.این هزینه شاید حدود 10 تا 20 درصد کل هزینه عمل جراحی تعویض مفصل باشد.

هزینه تعویض مفصل زانو بسته به دستمزد جراح ، نوع مرکز دولتی یا خصوصی ، موقعیت جغرافیایی و نوع بیمه و شرایط بیمار متفاوت است اما هزینه تعویض مفصل زانو حداقل 20 میلیون تومان می تواند برای دو زانو باشد.

جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

تعویض زانو که به آن آرتروپلاستی زانو یا تعویض کامل زانو نیز گفته می شود، یک روش جراحی برای جایگذاری مجدد زانوی آسیب دیده در اثر آرتروز است. از قطعات فلزی و پلاستیکی برای درپوش انتهای استخوان هایی که مفصل زانو را تشکیل می دهند، به همراه کاسه زانو استفاده می شود.

این جراحی ممکن است برای افرادی که آرتریت شدید یا آسیب شدید زانو دارند در نظر گرفته شود. انواع مختلف آرتریت ممکن است مفصل زانو را تحت تاثیر قرار دهد. استئوآرتریت، یک بیماری دژنراتیو مفصلی است که بیشتر افراد میانسال و مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است باعث تجزیه غضروف مفصل و استخوان مجاور در زانو شود. روماتیسم مفصلی،که باعث التهاب غشای سینوویال و در نتیجه مایع سینوویال بیش از حد می شود، می تواند منجر به درد و سفتی شود. آرتریت تروماتیک، آرتریت ناشی از آسیب، ممکن است باعث آسیب به غضروف زانو شود.
هدف از جراحی تعویض مفصل زانو این است که قسمت‌هایی از مفصل زانو که آسیب دیده‌اند را مجدداً نمایان کند و درد زانو را که با درمان‌های دیگر قابل کنترل نیست، تسکین دهد.

خطرات تعویض مفصل زانو

همانطور که با هر روش جراحی, عوارض می تواند رخ دهد. برخی از عوارض احتمالی ممکن است شامل، اما محدود به، موارد زیر نیست:

  • خونریزی
  • عفونت
  • لخته شدن خون در پاها یا ریه ها
  • شل شدن پروتز
  • شکستگی
  • ادامه درد یا سفتی

مفصل زانو جایگزین ممکن است شل شود، از جا در بیاید، یا ممکن است به شیوه ای که در نظر گرفته شده بود کار کند. مفصل ممکن است مجبور باشد در آینده دوباره جایگزین شود.

اعصاب یا رگ های خونی در منطقه جراحی ممکن است آسیب دیده باشند که منجر به ضعف یا بی حسی می شود. درد مفاصل ممکن است با عمل جراحی تسکین نمی یابد.

ممکن است خطرات دیگری بسته به وضعیت پزشکی خاص شما وجود داشته باشد. مطمئن باشید برای بحث در مورد هر گونه نگرانی با دکتر خود را قبل از عمل.

جهت تعیین هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تامین اجتماعی لطفا مدارک پزشکی خود رابه کارشناسان ما ارسال فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *