پودر استخوان

پودر استخوان طب دائم 1402

پیوند استخوان با پودر استخوان

پیوند استخوان دندان چگونه کار می کند؟
هنگامی که پیوند استخوان قرار داده شد، فضایی را برای بدن شما نگه می دارد تا کار ترمیم را انجام دهد. به عبارت دیگر، پیوند استخوان دندان مانند داربستی است که بافت استخوانی شما می تواند روی آن رشد کرده و بازسازی شود.

در برخی موارد، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوان دندان را با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ترکیب کند. این از نمونه خون شما گرفته می شود و برای ترویج بهبودی و بازسازی بافت استفاده می شود.

چه کسانی به پیوند استخوان دندان نیاز دارند؟
فردی که دچار از دست دادن استخوان در فک خود است معمولاً به پیوند استخوان دندان نیاز دارد. این روش ممکن است توصیه شود اگر:

در حال کشیدن دندان هستند
برای جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید.
قبل از گرفتن دندان مصنوعی باید فک را بازسازی کرد.
به دلیل بیماری لثه (پریودنتال) مناطق از دست رفته استخوانی داشته باشید.

پیوند استخوان دندان چقدر رایج است؟
پیوند استخوان دندان بسیار رایج است. ممکن است توسط یک دندانپزشک عمومی یا یک متخصص مانند پریودنتیست یا جراح دهان انجام شود.

آیا انواع مختلفی از پیوند استخوان وجود دارد؟

آره. چهار نوع اصلی وجود دارد که عبارتند از:

حفظ سوکت گاهی اوقات به نام حفظ برجستگی، این نوع پیوند بلافاصله پس از کشیدن دندان در حفره قرار می گیرد. فضای خالی دندان از دست رفته را پر می کند و از فرورفتگی دو طرف سوکت جلوگیری می کند.
افزایش پشته. اگر دندان های شما برای مدتی از دست رفته باشد، ممکن است استخوان فک نگهدارنده نازک تر از قبل باشد. تقویت ریج باعث افزایش عرض و حجم استخوان فک می‌شود، بنابراین می‌تواند پایه‌ای پایدار برای ایمپلنت‌ها یا سایر گزینه‌های ترمیمی ایجاد کند.
لیفت سینوس. سینوس های فک بالا درست بالای دندان های عقب بالایی شما قرار دارند. اگر دندان‌های پشت بالایی از بین رفته باشند، سینوس‌ها می‌توانند به سمت پایین بیفتند و به فضایی که ریشه دندان اشغال کرده بود، حمله کند. در این سناریو، شما نمی خواهید ایمپلنت ها را قرار دهید زیرا آنها به غشای سینوس نفوذ می کنند. برای رفع این مشکل، جراح دهان یا پریودنتیست شما می تواند لیفت سینوس را انجام دهد. این روش سینوس را به موقعیت مناسب خود برمی‌گرداند. سپس یک پیوند استخوان دندانی در زیر سینوس قرار می‌گیرد و یک پایه محکم برای ایمپلنت‌های دندانی بعداً ایجاد می‌کند.
پیوند استخوان پریودنتال. عفونت ناشی از بیماری لثه می تواند استخوانی را که از دندان ها حمایت می کند، فرسایش دهد. این می تواند باعث لق شدن دندان ها شود. پیوند استخوان پریودنتال در اطراف دندان موجود قرار داده می شود تا تحرک را کاهش دهد و حمایت بیشتری را فراهم کند.
در بیشتر موارد، پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان باید قبل از قرار دادن ایمپلنت واقعی به طور کامل بهبود یابد. از آنجا که هر فرد منحصر به فرد است، زمان بهبودی متفاوت است. در موارد نادر، دندانپزشک شما ممکن است بتواند پیوند استخوان و ایمپلنت دندان را همزمان قرار دهد. اما این موضوع به صورت موردی تصمیم گیری می شود.

قبل از قرار دادن پیوند استخوان دندان چه اتفاقی می افتد؟دندانپزشک شما یک معاینه دهانی برای بررسی سلامت دندان ها، لثه ها و فک شما انجام می دهد. اشعه ایکس یا اسکن دندان برای تعیین میزان از دست دادن استخوان شما گرفته می شود. در مرحله بعد، دندانپزشک گزینه های درمانی شما را با شما در میان می گذارد و یک برنامه درمانی شخصی برای رفع نیازهای شما ایجاد می کند.در طول جراحی پیوند استخوان چه اتفاقی می افتد؟ابتدا، متخصص دندانپزشکی ناحیه را با بی حسی موضعی بی حس می کند. در مرحله بعد، آنها یک برش کوچک در لثه شما ایجاد می کنند. بافت لثه کمی به عقب جابجا می شود تا استخوان فک قابل مشاهده باشد. پس از تمیز کردن و ضد عفونی کردن ناحیه، دندانپزشک شما مواد پیوند استخوان را برای ترمیم نقص اضافه می کند. در بسیاری از موارد، پیوند استخوان با یک غشاء برای محافظت بیشتر پوشانده می شود. در نهایت، بافت لثه rep استبعد از پیوند استخوان دندان چه اتفاقی می افتد؟به دنبال پیوند استخوان دندان، ممکن است درد، تورم و کبودی داشته باشید. اینها عوارض جانبی طبیعی هستند که باید در عرض چند روز از بین بروند. علائم را می توان با مسکن ها کنترل کرد. دندانپزشک شما ممکن است به شما آنتی بیوتیک نیز بدهد. اینها باید دقیقاً طبق دستور مصرف شوند.

ممکن است در چند روز اول متوجه تکه‌های کوچک استخوانی شوید که از محل خارج می‌شوند. این قطعات اغلب شبیه دانه های نمک یا شن هستند. این معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، اما با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که همانطور که انتظار می رود بهبود می یابند.

پیوند استخوان دندان چقدر دردناک است؟اکثر افرادی که پیوند استخوان دندانی دارند، درد کمی یا بدون درد گزارش می کنند. فقط مطمئن شوید که تمام داروها را طبق دستور مصرف می کنید و دستورالعمل های بعد از عمل خود را به دقت دنبال می کنید.

آیا برای پیوند استخوان دندان به خواب می روید؟به طور معمول، قرار دادن پیوند استخوان نیازی به خوابیدن ندارد. با بی حسی موضعی به راحتی قابل انجام است. بسیاری از ارائه دهندگان دندانپزشکی می توانند آرامبخش برای راحتی شما ارائه دهند، از جمله اکسید نیتروژن، آرامبخش خوراکی و آرامبخش IV. اگر مورد شما بیشتر درگیر باشد، بیهوشی عمومی ممکن است توصیه شود. از دندانپزشک خود بپرسید که کدام گزینه برای شما مناسب است.

آیا پیوند استخوان دندان می تواند شکست بخورد؟پیوند استخوان دندانی نرخ موفقیت قابل توجهی بالایی دارد. با این حال، مانند هر روش دیگری، شکست یک احتمال است – به ویژه در میان افرادی که سیگار می‌کشند یا شرایط پزشکی خاصی دارند. علائم شکست پیوند استخوان دندان عبارتند از:

درد یا تورمی که بعد از هفته اول بدتر می شود.چرک یا تخلیه از محل پیوند استخوان.تحلیل رفتن لثه (زمانی که لثه ها از دندان ها دور می شوند).
بدون بهبود حجم استخوان فک.

مزایای پیوند استخوان دندان چیست؟پیوند استخوان دندان می تواند واجد شرایط بودن شما را برای ایمپلنت های دندانی و سایر درمان های ترمیمی افزایش دهد. این روش پس از ضربه، از دست دادن دندان یا بیماری لثه (پریودنتال) فک شما را به شکل اولیه خود باز می گرداند.

خطرات یا عوارض پیوند استخوان دندان چیست؟پیوند استخوان در دهان شما به طور کلی بی خطر است. با این حال، این روش دارای خطراتی است، از جمله:

عفونت خونریزی شدید. آسیب عصبی عوارض ناشی از بیهوشی. بازیابی و چشم انداز
چه مدت طول می کشد تا پس از پیوند استخوان دندان بهبود یابد؟

اگرچه احتمالاً ظرف یک یا دو هفته احساس می‌کنید که به حالت عادی برمی‌گردید، اما بهبود کامل پیوند استخوان دندان می‌تواند بین سه تا نه ماه – گاهی اوقات بیشتر – طول بکشد. زمان بهبودی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع پیوند، ناحیه ای که پیوند در آن قرار داده شده و ظرفیت بهبودی بدن شما.

چه زمانی می توانم به محل کار یا مدرسه برگردم؟در بیشتر موارد، افراد می توانند روز بعد از عمل به محل کار یا مدرسه بازگردند. اگر آرام بخش را انتخاب می کنید، ممکن است لازم باشد یک یا دو روز بیشتر برای بهبودی در خانه وقت بگذارید.

مراحل بهبود پیوند استخوان دندان چیست؟همانطور که در بالا ذکر شد، زمان بهبودی می تواند به طور قابل توجهی برای هر فرد متفاوت باشد. هنگامی که پیوند استخوان قرار داده شد، دندانپزشک شما بر روند بهبودی شما نظارت خواهد کرد. اگر منتظر انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان هستید، زمانی که استخوان جدید شما به اندازه کافی قوی باشد که از ایمپلنت پشتیبانی کند، به شما اطلاع خواهند داد.

چه زمانی باید با دکتر تماس گرفت چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرم؟اگر پیوند استخوان دندانی را انجام داده اید، مراقب علائم نگران کننده باشید. اگر تجربه کردید با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

درد شدید.افزایش تورم.چرک اطراف محل پیوند.تب 101 درجه یا بالاتر.یادداشتی از کلینیک کلیولند

از دست دادن استخوان فک برای سلامت دهان و دندان شما مضر است و می تواند باعث ایجاد دومینویی از مشکلات، از جمله تحرک و از دست دادن دندان شود. پیوند استخوان دندان به بهبود کاندیداتوری شما برای ایمپلنت های دندانی و سایر روش های ترمیمی کمک می کند. اگر فکر می کنید که استخوان فک شما خراب شده است، جراحی دندان می تواند سلامت دهان، عملکرد و کیفیت کلی زندگی شما را بازیابی کند.

جراحی های افزودن و پیوند پودر استخوان

در مواردی که استخوان فک برای درمان ایمپلنت ناکافی است، روش‌های پیوند داخل دهانی انجام می‌شود. این روش‌ها که در زبان عامیانه به عنوان افزودن پودر استخوان نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند با استخوان خود بیمار (اتوژن) یا با استفاده از پودرهای استخوان مصنوعی انجام شوند. پودرهای استخوان مصنوعی می توانند مشتق شده از حیوانات (گاو، گراز، اسب)، مشتق شده از انسان (آلوژنیک) و مصنوعی باشند. هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند. علاوه بر این، هر یک دارای مناطق استفاده متفاوت است. به عنوان مثال، معمولاً از پیوندهای مشتق شده از حیوانات در روش هایی مانند لیفت سینوس استفاده می شود، در حالی که پیوندهای مشتق شده از انسان در موارد کمبود دیواره استخوانی در اطراف ایمپلنت ترجیح داده می شود.

آیا پودرهای استخوان مشتق شده از انسان می توانند باعث انتقال بیماری شوند؟پیوندهای مشتق شده از انسان از اجساد به دست می آید. استخوان های مربوطه خشک، استریل و کاملاً از انواع میکروارگانیسم های بیماری زا پاکسازی می شوند. از آنجایی که چنین پیوندهایی چندین بار آزمایش می شوند، امکان انتقال بیماری با این پیوندها وجود ندارد. علاوه بر این، همه بیماران در برابر چنین احتمالاتی توسط شرکت های پیوند بیمه می شوند.

مزایا و معایب پیوند استخوان اتوژن (استخوان خود بیمار) چیست؟پیوند استخوان اتوژن یا از پشت فک که راموس نامیده می شود یا از ناحیه نوک چانه گرفته می شود. استخوان اتوژن استاندارد طلایی در تقویت فک است، یعنی بهترین گزینه برای استخوان سازی. با این حال، معایبی مانند ایجاد زخم ثانویه و دوره دردناک‌تر بعد از عمل دارد.

استخوان های اتوژن با استفاده از پیچ های میکرو به استخوان فک متصل می شوند که پس از 4 ماه برداشته می شوند. ساختارهای استخوانی که با روش پیوند با استفاده از استخوان‌های اتوژن به دست می‌آیند در مقایسه با سایر پیوندها کیفیت بسیار بالاتری دارند.

برخی از بیمارانی که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند، هنگام مشورت با پزشک خود با مشکل مواجه می شوند: استخوان فک کافی برای ایمپلنت وجود ندارد. علاوه بر این، ایمپلنتولوژیست شما را با یک جراحی وحشتناک برای ساختن بافت استخوانی می ترساند یا به شما پیشنهاد می دهد که یک لبخند زیبا و سالم را به طور کامل کنار بگذارید. در این مقاله خواهید آموخت که پیوند استخوان چیست و آیا اینقدر ترسناک است.

پیوند استخوان یک روش جراحی برای بازگرداندن حجم استخوان فک برای کاشت بعدی ایمپلنت است. انواع مختلفی از پیوند استخوان وجود دارد: استخوان پودری خشک و استخوان زنده. ما استفاده از استخوان خشک را توصیه نمی کنیم زیرا روند بهبودی بسیار طولانی تر خواهد بود. ما از استخوان زنده از بانک بافت ها استفاده می کنیم که خیلی خوب ریشه می دهد.

چه زمانی جراحی استئوپلاستیک توصیه می شود؟بیمار نیاز به ایمپلنت در ناحیه ای دارد که چندین سال (یا ماه) پیش دندان کشیده شده است.
بیمار دارای سینوس های فک بالا از نظر آناتومیکی بزرگ یا حجم استخوان از نظر فیزیولوژیکی کوچک است.التهاب هایی در دهان بیمار (کیست، گرانولوم، پریودنتیت) وجود دارد که به تحلیل استخوان کمک می کند.کشیدن دندان با ریشه – جراحی استئوپلاستیک – به منظور حفظ حجم بافت فک انجام می شود.
پیوند استخوان چیست؟پس از استخراج بلافاصله پیوند استخوان در زخم باز قرار داده می شود. بافت ها به گونه ای درمان می شوند که مواد در داخل باقی می مانند. فرآیند پیوند حدود 8 هفته طول می کشد. سپس، بیمار به کلینیک مراجعه می کند تا از پزشک عکس رادیوگرافی بگیرد و از آماده بودن ناحیه در معرض برای کاشت مطمئن شود.

اگر محل کشیدن دندان خالی بماند چه عواقبی دارد؟

در عمل ما موارد متعددی را می بینیم که بیمارانی که دندان کشیده اند، عمل بزرگ کردن استخوان یا ایمپلنت انجام نمی دهند، بلکه به سادگی یک فضای خالی را ترک می کنند. استخوان اطراف نقص پس از مدتی شروع به جذب می کند. در نتیجه دندان های مجاور به تدریج در جهت عیب جابه جا می شوند، بایت مختل می شود و هنگام جویدن غذا مشکلاتی به وجود می آید. اکنون، به جای یک دندان، باید 2 تا 3 یا بیشتر را ترمیم کنید، که بسیار گران تر است.

پیوند استخوان واقعا ضروری است؟کاشت یک مرحله ای با بارگذاری فوری، زمانی که قرار دادن ایمپلنت و ثابت کردن پروتز موقت به طور همزمان با برداشتن دندان های آسیب دیده انجام می شود، به شما این امکان را می دهد که تمام دندان های خود را بدون پیوند استخوان برگردانید.

با از دست دادن تمام دندان ها و از دست دادن خفیف/متوسط ​​استخوان، دندان ها با All-on-4/All-on-6 بدون جراحی استئوپلاستیک ترمیم می شوند. ویژگی بارز این روش ها این است که ایمپلنت ها با زاویه 35 درجه در قسمت های انتهایی قرار می گیرند که به استخوان فک بسیار کمتری نیاز دارد. نقص های منفرد با ایمپلنت های کوتاه و باریک و با حداقل از دست دادن استخوان ترمیم می شوند.

پزشکان ایمپلنت Nobel Zygoma را برای بیماران مبتلا به آدنسی کامل و حجم استخوان بحرانی در فک بالا توصیه می کنند. این روش شامل کاشت 4 یا 6 ریشه مصنوعی در استخوان زیگوماتیک است که در معرض آتروفی نیست. با تشکر از این، بیمار یک پروتز ثابت بدون جراحی استئوپلاستیک دریافت می کند.

بهترین مواد برای پیوند استخوان ویژگی مواد مدرن مورد استفاده در جراحی استئوپلاستیک، هدایت استخوانی است – توانایی استخوان مصنوعی برای جذب در هنگام رشد استخوان طبیعی. امروزه چهار نوع پیوند وجود دارد:

اتوگرافت هااستخوان طبیعی (استخوان اتولوگ) که از نواحی خارج دهانی یا داخل دهانی گرفته شده است. مناسب برای جراحی استئوپلاستیک دارای نرخ بقای بالا و زیست سازگاری عالی است. نیاز به مداخله اضافی برای برداشتن استخوان از قسمت دیگری از بدن بیمار دارد.
پیوندهای آلوپلاستیک پودر استخوان مصنوعی که بازسازی استخوان را تحریک می کند. زیست سازگار با بافت های معدنی. ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.
زنوگرافت یک بلوک استخوان از گاو. این ماده برای افزایش زیست سازگاری پس از برداشت پردازش می شود.
آلوگرافت ها استخوان اهداکننده انسان برخلاف اتوگرافت، استفاده از آلوگرافت نیازی به برداشت استخوان اضافی ندارد. جراحی کمتر آسیب زا است. برای جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی، آلوگرافت در طول برداشت درمان و استریل می شود. این ماده زیست سازگاری بالایی دارد.
در Svetlana Dental، ما از استخوان زنده از یک بانک استفاده می کنیم. این رویکرد به شما امکان می دهد بافت استخوانی را با کمترین ضربه به بیمار بسازید، پیوند بالایی از مواد استخوانی را تضمین می کند و از ایجاد آلرژی و عوارض جلوگیری می کند. هر نمونه پیوند استخوان برای بیماری ها (اچ آی وی، ایدز، هپاتیت، سیفلیس و غیره) بررسی می شود و دارای سند و شماره سریال فردی است.

چه زمانی می توان جراحی استئوپلاستیک انجام داد؟
تعداد نسبتا زیادی از بیماران عجله ای برای حل مشکل تعویض واحد از دست رفته پس از کشیدن دندان ندارند. در نتیجه غیبت طولانی مدت دندان، آتروفی بافت فک ایجاد می شود – یک منع مستقیم برای قرار دادن ایمپلنت. بنابراین، قبل از کاشت ایمپلنت، بیمار اغلب نیاز به ایجاد مقدار استخوان برای اتصال ایمن پست های تیتانیومی دارد.

دندانپزشکی مدرن به شما این امکان را می‌دهد که همراه با کشیدن دندان استخوان بسازید و در برخی موارد می‌توانید بلافاصله ایمپلنت دندان را نصب کنید، مشروط بر اینکه دهان عاری از التهاب باشد.

روش های تقویت استخوان
بسته به تصویر بالینی، حجم استخوان به روش های مختلف بازسازی می شود:

بالا آمدن سینوس ماگزیلاری و پر شدن با مواد استخوانی در حین لیفت سینوس سینوس لیفت
جراحی استئوپلاستیک با هدف بازسازی استخوان منحصراً در فک فوقانی در ناحیه سینوس ماگزیلاری انجام می شود. قبل یا همراه با کاشت انجام می شود. زمانی که خطر آسیب یا سوراخ شدن کف سینوس ماگزیلاری با ایمپلنت وجود دارد نشان داده می شود.

پزشک غشای مخاطی را از دیواره پایینی (پایین) سینوس جدا می کند و آن را بالا می برد.
مواد استخوانی را روی دیواره پایینی قرار می دهد، آن را با یک غشای مانع و فلپ های مخاطی می پوشاند و سپس بافت ها را بخیه می زند.
دو نوع لیفت سینوس وجود دارد:

بسته – یک روش کم تهاجمی که در آن پزشک حجم استخوان را مستقیماً از طریق صندلی جمع‌آوری می‌کند، سپس ایمپلنت دندانی را کاشت می‌کند. برای حجم استخوان 5 میلی متر یا بیشتر نشان داده شده است.باز – یک روش سخت و آسیب زا، اما قابل پیش بینی برای جراحی استئوپلاستیک. در موارد آتروفی استخوان قابل توجه است.
شکافتن قوس دندان برای کسانی که ضخامت برجستگی آلوئولی کافی ندارند برای ایمپلنت در هر فکی توصیه می شود. جراحی به دیواره های استخوانی متراکم به ضخامت حداقل 2.5 میلی متر و ارتفاع 12 میلی متر نیاز دارد.

روند جراحی:پزشک برآمدگی استخوان را به صورت افقی برش می دهد.لبه های آن را به اندازه لازم برای قرار دادن ایمپلنت گسترش می دهد.
یک میله تیتانیوم را در شکاف پیچ می کند.
فضای آزاد اطراف آن با اهدا کننده یا استخوان مصنوعی پر شده است.لثه را بخیه می زند و روی آن را با یک غشای مانع می پوشاند.
این جراحی معمولاً با استفاده از فناوری Split-Control انجام می شود که امکان کاشت ریشه مصنوعی همراه با تقویت استخوان را فراهم می کند. پس از 3 تا 6 ماه، ایمپلنت با یک پروتز دائمی بارگذاری می شود.

بازسازی بافت هدایت شده این روش برای از دست دادن استخوان جزئی یا متوسط ​​استفاده می شود. این روش همراه با کاشت انجام می شود.

روند جراحی:پزشک نقص را با پیوند استخوان پر می کند و ایمپلنت قرار می دهد.یک مانع و یک غشای فیبرین غنی از پلاکت (PRF) روی ناحیه اعمال می کند. غشای اول فشار بافت را بر روی نقص کاهش می دهد و آن را از اثرات نامطلوب محافظت می کند. غشای دوم، غنی از پلاکت، به بافت ها کمک می کند تا سریع تر بهبود یابند، که دوره توانبخشی را کوتاه می کند.
تقویت استخوان در فک بالا با پیوند بلوک استخوانی پیوند بلوک استخوانی این روش شامل پیوند اتوگرافت است. برای بیمارانی که بدن آنها پیوندهای غیر از استخوان اتوژن را نمی پذیرد، توصیه می شود. امکان افزایش قوس دندانی در ارتفاع و عرض را فراهم می کند. ایمپلنت تنها پس از بهبود کامل استخوان انجام می شود. جراحی شامل دو مرحله است: برداشت و پیوند استخوان اهدا کننده به ناحیه ای که ایمپلنت در آن قرار می گیرد:پس از تهیه اتوگرافت، جراح آن را با پیچ های تیتانیومی در ناحیه نقص رفع می کند.سپس آن را با یک غشاء می پوشانند و ناحیه را بخیه می زنند.
بازسازی کامل استخوان 2 تا 3 ماه طول می کشد، سپس می توانید ایمپلنت قرار دهید. پیچ های تیتانیوم درست قبل از قرار دادن ایمپلنت های دندانی برداشته می شوند. برای جلوگیری از آتروفی مکرر استخوان به دلیل کمبود بار، ایمپلنت ها باید بلافاصله پس از بهبود بافت قرار داده شوند.

مراحل روش صرف نظر از روش جراحی استئوپلاستیک، بزرگ کردن استخوان شامل سه مرحله است:

بیهوشی: بیمار تحت آرامبخشی پزشکی قرار می گیرد تا عمل بدون درد باشد.
جراحی استئوپلاستیک: حجم استخوان با روش انتخابی افزایش می یابد. ناحیه کمبود با یک پیوند استخوان پر شده و با یک غشاء پوشانده شده است.
کاشت: در صورتی که مورد بالینی اجازه دهد، ایمپلنت های دندانی همزمان با پیوند استخوان قرار می گیرند. در غیر این صورت، لثه بخیه شده و پس از بازسازی کامل بافت، 3 تا 6 ماه بعد، کاشت انجام می شود.
فرآیند توانبخشی جراحی استئوپلاستیک روشی است که شامل ضربه به بافت های دهان می شود. درد و ناراحتی یک پدیده طبیعی پس از عمل است.

اولین روزهای بعد از جراحی این توصیه ها را دنبال کنید تا توانبخشی بعد از عمل بدون عارضه انجام شود:

در طی 2 ساعت اول پس از عمل، کمپرس سرد را روی ناحیه جراحی قرار دهید (به مدت 5 دقیقه با فواصل 15 دقیقه).
داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. فعالیت های بدنی را حذف کنید.
غذاهای تند، تند، سفت و شور نخورید.
در 3 تا 4 روز اول، حمام دهان انجام دهید و از دهانشویه شدید اجتناب کنید.
2 تا 3 روز پس از عمل، دندان های خود را با یک مسواک نرم مسواک بزنید.
بخیه ها را به صورت دوره ای تمیز کنید. ناحیه آسیب دیده را با یک تامپون آغشته به ضد عفونی کننده درمان کنید. پمادی را روی بخیه ها بمالید که بهبود بافت را تسریع کند (با تجویز پزشک).
یک هفته پس از جراحی معمولاً تا این زمان، بافت های آسیب دیده بهبود یافته اند، به این معنی که می توانید به زندگی عادی خود بازگردید. فعالیت بدنی را به تدریج افزایش دهید. اگر ناحیه در معرض آن مزاحم شما نشد و بخیه ها برداشته شد، می توانید با احتیاط غذاهای جامد را به منو اضافه کنید و بهداشت کامل دهان را رعایت کنید.

عوارض احتمالی علائم طبیعی که ممکن است بعد از جراحی استئوپلاستیک شما را آزار دهد: تورم مخاط دهان و صورت در سمت بهبودی: 48-72 ساعت. دمای بدن 38-39 درجه سانتیگراد: تا 72 ساعت.درد و ترشح در ناحیه در معرض: تا 72 ساعت (درد به تدریج کاهش می یابد).
خونریزی جزئی پس از عمل: تا 72 ساعت. ترشح بیش از حد بزاق: تا 72 ساعت. هماتوم صورت: تا 7 روز. بی حسی جزئی صورت: تا 7 روز.
آبریزش بینی با ترشحات شفاف: تا 14 روز

فوراً با پزشک مشورت کنید اگر:

تورم بعد از 4 روز از بین نمی رود.
تب بعد از 4 روز از بین نمی رود.
بخیه ها بلافاصله پس از جراحی یا چند روز بعد از هم جدا می شوند.
ترشحات فراوان با بوی نامطبوع در ناحیه در معرض دید دارید.
خونریزی شدید 3 ساعت یا بیشتر بعد از جراحی ادامه دارد.
ریزش مواد استخوانی یا شل شدن ایمپلنت دندان وجود دارد.
بی حسی صورت و ترشح بیش از حد بزاق بیش از 7 روز طول می کشد.
آبریزش دائمی بینی همراه با ترشحات از بینی چندین روز طول می کشد.
این روش چقدر دردناک است؟
جراح تمام دستکاری ها را تحت بیهوشی انجام می دهد. بیمار هیچ درد یا ناراحتی احساس نمی کند. پس از جراحی، پزشک برای تسکین درد و تورم دارو تجویز می کند. ده روز پس از کشیدن دندان و تقویت استخوان، باید برای معاینه مراجعه کنید تا مطمئن شوید که روند بهبودی بدون عارضه پیش می رود

شرکت پزشکی طب دائم

جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=6309

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=12019

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964769

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *