عمل الیزاروف

عمل الیزاروف چیست؟طب دائم 1402

شرکت پزشکی طب دائم تمام اقلام ست الیزاروف را موجود دارد

عمل الیزاروف با طب دائم

شرکت پزشکی طب دائم ست کاکل الیزاوف را برای اجاره و فروش در اختیار شما قرار می دهد که این ست شامل پست نری و پست مادگی و پلاک کانکشن فول رینگ هاف رینگ سه چهارم رینگ پنج هشتم رینگ ارک راد رزوه دار شانز مهره پیچ وایر الیو و الیزاروف در تمام سایز های موجود را دار میباشد . که این عمل برای درمان کوتاهی پا و بلندی قد و ناهنجاری های استخوانی کاربرد دارد .

کاربرد عمل الیزاروف

دستگاه الیزاروف  برای بلند کردن یا تغییر شکل استخوان های اندام در جراحی استفاده می شود. ترمیم اندام یک فرآیند آهسته است که به بازیابی وضعیت طبیعی، طول و عملکرد استخوان و بافت نرم بیمار کمک می کند. برای ترمیم اندام، جراح جراحی ILIZAROV را انجام می دهد. این روش از ابزاری به نام TAYLOR SPATIAL FRAME TM استفاده می کند تا از ظرفیت طبیعی بدن برای ایجاد بافت استخوانی جدید خوب استفاده کند.

افزایش / اصلاح ILIZAROV به مدت زمان رشد استخوان اشاره دارد. مرحله اول پس از برش استخوان توسط جراح و اتصال فیکساتور TAYLOR SPATIAL FRAME شروع می شود. در طول این مدت، پزشک دستگاه را به تدریج تنظیم می کند و فاصله بین بخش های استخوانی را افزایش می دهد و طول کل اندام را اضافه می کند. در طی چند ماه، بافت‌های استخوانی جدید فاصله را افزایش می‌دهند و در نهایت ناحیه بین بخش‌های استخوانی اصلی را سخت می‌کنند. مرحله تقویت زمانی شروع می شود که جراح از کل طول و موقعیت استخوان تازه راضی باشد. بافت استخوان در این مرحله در حال بلوغ و قوی شدن است. فیکساتور TAYLOR SPATIAL FRAME باید توسط بیمار استفاده شود، اما هیچ تنظیمی برای آنها وجود نخواهد داشت. طولانی ترین بخش ILIZAROV مرحله تحکیم است.

چگونگی عمل الیزاروف و تاریخچه ان

در پزشکی، دستگاه ایلیزاروف نوعی دستگاه تثبیت خارجی است که در جراحی ارتوپدی برای بلند کردن یا تغییر شکل استخوان های آسیب دیده بازو یا پا استفاده می شود. به عنوان یک تکنیک حفظ اندام برای درمان شکستگی های پیچیده و شکستگی های باز استخوان استفاده می شود. و برای درمان عفونی نشدن استخوان‌ها استفاده می‌شود که با جراحی قابل حل نیست. دستگاه ایلیزاروف بدشکلی زاویه ای پا را تصحیح می کند، تفاوت در طول پاهای بیمار را اصلاح می کند، و عدم اتصالات استئوپاتیک را برطرف می کند؛ پیشرفت های بعدی دستگاه ایلیزاروف تا توسعه چارچوب فضایی تیلور پیش رفت.

دکتر Gavriil Abramovich Ilizarov دستگاه Ilizarov را به عنوان یک داروی جراحی حفظ اندام برای درمان عدم اتصالات استئوپاتیک بیماران با اندام های شکسته التیام نیافته توسعه داد.دکتر ایلیزاروف با توجه به اینکه بیمار به جای کوتاه کردن قاب میله قابل تنظیم دستگاه تثبیت خارجی خود، تشکیل یک پینه غضروفی فیبروغضروفی را در محل شکستگی استخوان و اطراف آن مشاهده کرد و به این ترتیب پدیده استخوان سازی حواس پرتی را کشف کرد. بازسازی استخوان و بافت های نرم که با ایجاد استخوان جدید به اوج خود می رسد.

در سال 1987، دکتر ویکتور فرانکل دستگاه ایلیزاروف و تکنیک های جراحی دکتر ایلیزاروف را برای ترمیم استخوان های شکسته اندام های آسیب دیده به پزشکی ایالات متحده معرفی کرد عملکردهای مکانیکی دستگاه ایلیزاروف از مکانیک دسته کمان شفت برای اسب ناشی می شود

دستگاه Ilizarov یک فیکساتور خارجی تخصصی از ساختار مدولار است که از حلقه‌هایی (فولاد ضد زنگ، تیتانیوم) تشکیل شده است که با سیم‌های Kirschner و پین‌های فولاد ضد زنگ سنگین به استخوان سالم متصل می‌شوند و با حلقه‌های اضافی و میله‌های رزوه‌دار در محل ثابت می‌شوند. با و از طریق مهره های قابل تنظیم متصل می شوند. ساختار دایره‌ای دستگاه، میله‌ها و سفت بودن کنترل‌شده سیم‌های کیرشنر، اندام آسیب‌دیده را بی‌حرکت می‌کند تا امکان بهبودی فراهم شود.

عملکردهای مکانیکی دستگاه ایلیزاروف بر اساس اصول کشش (نیروی کششی) استوار است، که در آن اعمال کنترل شده کشش مکانیکی به اندام آسیب دیده، استخوان های شکسته را بی حرکت می کند و بنابراین فرآیند بیولوژیکی استخوان سازی حواس پرتی (بازسازی استخوان و استخوان) را تسهیل می کند. بافت نرم) به روشی قابل اعتماد و قابل تکرار. علاوه بر این، تثبیت خارجی با دستگاه به اندام آسیب دیده اجازه می دهد تا وزن را در اوایل درمان پزشکی تحمل کند

حلقه های بالایی دستگاه پس از قرار گرفتن روی اندام، نیروی مکانیکی را از طریق میله ها به حلقه پایینی منتقل می کند و بنابراین محل شکستگی استخوان را دور می زند، بنابراین دستگاه ایلیزاروف اندام آسیب دیده را بی حرکت می کند و تنش های مکانیکی را از زخم کاهش می دهد. ، که سپس به بیمار اجازه می دهد تا کل اندام را حرکت دهد. حلقه های میانی میله های نگهدارنده را سفت می کنند و قطعات استخوان را در جای خود نگه می دارند و در عین حال از اندام بی حرکت حمایت می کنند. در عبور از محل شکستگی استخوان، حلقه های بالا و پایین با انتقال نیروی مکانیکی از ناحیه استخوان سالم بالای شکستگی به ناحیه استخوان سالم زیر شکستگی، بار بحرانی را تحمل می کنند.

روش جراحی Ilizarov برای انحراف استخوان‌سازی (بازسازی استخوان و بافت‌های نرم) برای ترمیم شکستگی‌های پیچیده استخوان‌های اندام، درمان ارجح برای مواردی است که دارای خطر بالای عفونت باکتریایی هستند. و برای مواردی که وسعت و شدت شکستگی مانع استفاده از فیکساتورهای داخلی برای بی حرکت کردن استخوان آسیب دیده برای ترمیم مناسب است.

در سال 1968، دکتر ایلیزاروف با موفقیت استئوپاتی غیر اتحادیه والری برومل، ورزشکار شوروی را که دچار شکستگی مچ پا و شکستگی استخوان ساق پا (درشت نی) پای راست شده بود، درمان کرد. جراحی ها در سه سال، و با این حال استخوان های پا شکسته او بهبود نیافته بود و پا کوتاه تر از قبل از تصادف موتور سیکلت در سال 1965 بود.دکتر ایلیزاروف از طریق استخوان سازی حواس پرتی و یک دستگاه تثبیت خارجی، عدم اتحاد استئوپاتیک برومل را با رشد استخوان ساق پای جدید، که پای ورزشکار را 3.5 سانتی متر (1.4 اینچ) به طول طبیعی خود می رساند، برطرف کرد.

در سال 1980، ایلیزاروف با موفقیت بیماری استئوپاتیک کارلو مائوری، روزنامه‌نگار و کاشف را درمان کرد، که ده سال قبل، انتهای انتهایی استخوان درشت نی را در یک تصادف آلپ شکسته بود، اما استخوان پای شکسته‌اش هنوز بهبود نیافته بود. .در طی یک سفر در اقیانوس اطلس، زخم پای مائوری دوباره باز شد. یک هم تیمی نگران، یک پزشک روسی، توصیه کرد که مائوری با دکتر ایلیزاروف برای تشخیص مناسب، ترمیم جراحی و درمان در شهر کورگان روسیه مشورت کند.

در سال 2013، در نتیجه سقوط ناشی از PTSD که باعث شکستگی پای چپ او شد، اد وولیامی، خبرنگار جنگی بریتانیا، تحت درمان پزشکی قرار گرفت که شامل جراحی‌ها و دستگاه ایلیزاروف برای ترمیم و ترمیم استخوان‌های شکستگی شدید پای چپ او بود.

مثال بالینی عکس‌ها و رادیوگرافی‌ها کاربرد و قرارگیری فیکساتور خارجی، دستگاه ایلیزاروف، برای ترمیم شکستگی باز پای چپ پایین مرد را نشان می‌دهند. این عکس‌ها چهار هفته پس از شکستگی استخوان ساق پا (درشت نی) و استخوان ساق پا (فبولا) پای چپ توسط بیمار و دو هفته پس از قرار دادن دستگاه الیزاروف برای بی‌حرکت کردن پا و ایزوله کردن زخم و محل شکستگی برای تسهیل، گرفته شد. التیام‌بخش.

دستگاه ایلیزاروف استخوان های تغییر شکل یافته را از طریق فرآیند استخوان سازی حواس پرتی اصلاح می کند که بافت های استخوانی را بازتولید می کند. پس از یک عمل جراحی اولیه که طی آن استخوان برای ترمیم شکسته می شود و دستگاه به اندام بیمار متصل می شود. هنگامی که شکستگی بی حرکت شد، بافت های استخوانی شروع به رشد می کنند و در نهایت شکستگی را با استخوان جدید پل می کنند.[9] در طول فرآیند استخوان سازی، استخوان رشد می کند و پزشک میله های دستگاه ایلیزاروف را گسترش می دهد تا فضای بین حلقه ها را در هر انتهای دستگاه افزایش دهد. از آنجایی که حلقه‌ها در انتهای مقابل محل شکستگی نصب می‌شوند و به آن متصل می‌شوند، تنظیم، چهار بار در روز، شکستگی در حال بهبود را تقریباً یک میلی‌متر در روز جدا می‌کند. در زمان مناسب، تنظیمات میلی متری استخوان اندام آسیب دیده را بلندتر می کند. پس از تکمیل مرحله درمان طول استخوان، دستگاه ایلیزاروف برای یک دوره استحکام استخوانی، استخوان سازی بافت های استخوانی بازسازی شده باقی می ماند. با استفاده از عصا، بیمار می تواند وزن را روی اندام آسیب دیده تحمل کند. پس از بهبودی، بیمار تحت عمل جراحی دوم قرار می گیرد تا دستگاه ایلیزاروف از اندام ترمیم شده خارج شود. نتیجه درمان جراحی ایلیزاروف، اندامی است که نسبت به قبل از درمان پزشکی بسیار طولانی تر است.

در مورد بلند کردن استخوان ساق پا، یک جراحی اضافی تاندون آشیل را طولانی تر می کند تا طول بیشتری از استخوان درمان شده را در خود جای دهد. مزیت درمانی درمان ایلیزاروف این است که بیمار می تواند در حالی که منتظر ترمیم استخوان است، از نظر فیزیکی فعال باشد. دستگاه Ilizarov همچنین برای درمان و رفع نقص ساختاری در یک استخوان بلند، با انتقال بخشی از استخوان در حالی که به طور همزمان استخوان را بلندتر و بازسازی می‌کند تا نقص را کاهش دهد و بنابراین یک استخوان واحد تولید می‌کند، استفاده می‌شود. نصب دستگاه ایلیزاروف نیاز به جراحی کم تهاجمی دارد و عاری از عوارض پزشکی مانند التهاب، ترانسفیکسیون عضلانی و انقباض مفصل آسیب دیده نیست.

شرکت پزشکی طب دائم

جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=6309

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=12019

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *