مشکل کوتاهی قد

چگونه از نظر روحی با مشکل کوتاهی قد کنار بیایم؟

مشکل کوتاهی قد ، به جز در مواردی که شاید مانع زندگی روزمره می شود مانند آکندروپلازی (بیماری کوتولگی) به خودی خود بیماری محسوب نمی شود و تنها برای افراد یک دغدغه ایجاد کرده است.متاسفانه بعد از سن 18 سالگی دیگر قد افراد به هیچ روشی جز عمل های جراحی پر دردسر و هزینه بر و طولانی مدت وجود ندارد که هر کسی کاندیدای این عمل ها نمی باشند و اگر هم باشند بایستی چند جلسه مشاوره روانشناس مراجعه کنند تا اگر فقط اندازه قد فقط در فرد مشکلات روحی و روانی ایجاد کرده است بتواند با این مسئله که ایجاد شده است کنار بیاید.کاش افزایش قد با یک قرص حل می شد با یک آمپول درمان می شد اما چنین نیست .

در زیر به چندین راهکار می پردازیم که می توانید با آن با مشکل کوتاهی قدتان کنار بیایید:

1-هدفتان را مشخص کنید:

برای چه قد بلند می خواهید؟ باید هدفتان را از اینکه قد بلند نیاز دارید یا اینکه قد نرمالی ندارید را مشخص کنید. هدفتان را باید مشخص کنید و ببینید رسیدن به هدفتان فقط در گرو بلند شدن قدتان است؟ و اگر جواب مثبت است یا رسیدن به هدفتان ارزشش بیشتر از آنچه که الان هستید ، هست؟ افرادی سراغ دارم که برای استخدام در مشاغلی نیاز به قد خاصی دارند و برای رسیدن آن حاضرند هر هزینه ای بکنند. قبل از هرچیز باید بگویم آیا رسیدن به آن شغل ارزش را دارد؟ من در جاهایی می گویم جک ما یکی از ثروتمندان جهان تقریبا کوتاه قد محسوب می شود آیا کوتاهی قد باعث می شود شما به موفقیت نرسید؟ آیا راه های دیگری نیست؟

یا برخی ها برای رسیدن به دختر یا پسر موردعلاقه خود حاضر می شوند زیر بار جراحی بروند در جواب بعضی ها باید بگویم آیا منطقی است ؟ در موارد چنینی حتما باید به مشاوره مراجعه کنید و من اگر بخواهم بگویم اگر کسی بخواهد ما را برای کوتاهی قدمان بخواهد ، حتما می خواهد . اگر کسی هم نخواهد بهتر است که از همین اول در کنارمان نباشد. واضح تر بگویم کسی بخواهد بخاطر کوتاهی قدمان از ما جدا شود ، مسخره مان کند یا هزار مورد دیگر بهتر است از این فرد دوری کنیم تا اینکه بهای زیادی از همه نظر مخصوصا از نظر روحی پرداخت کنیم.

2-چه کسی شما را دوست ندارد؟

بعضی از مراجعه کنندگان که مشکلات زندگی خود را به خاطر نارضایتی از قد خود بیان می کنند بخاطر فقط حرف دیگران و همسر و عزیزان و دوستان و اطرافیان خود باعث شده اند به این حال و روز بیفتند. در جواب این افرادباید گفت خوب با خودتان خلوت کنید و به خودتان بگویید چه کسی به خاطر کوتاهی قدتان شما را سرزنش کرده است؟

چه کسی به خاطر کوتاهی قدتان شما را دوست ندارد؟ چه کسی به خاطر یک مشکلی که به خود خودی نه کنترلش دست شما بوده نه اینکه بیماری محسوب می شود و نه اینکه برای دیگران باعث آزار و اذیت شده است، شما را ناراحت کرده است؟؟؟

این چه کسی را مشخص کنید ببینید دقیقا این شخص کیست؟

اگر این شخص خوتان است که اغلب موارد همین خودتان است باید بگویم شما خودتان را باید دوست داشته باشید. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید هیچ کسی دیگر نمی تواند شما را دوست داشته باشد.

اگر این شخص شریک زندگیتان است همان بهتر این رابطه تمام شود.

اگر این شخص اطرافیان است یا دوستانی است که دارید باید بگویم این افراد اصلا چقدر مهم هستند؟ چقدر کمک و یار و همراهتان هستند؟ اگر فقط از روی چشم و تو هم چشمی مردم این کوتاهی قد به مشکل تبدیل شده است، آیا این افراد شما مشکلی دارید همراهتان هستند که بخواهید به خاطر این مشکل غصه بخورید . اگر این افراد همراه و رفیق شما هستند پس نباید به خاطر کوتاهی قد شما را ناراحت کنند و اگر ناراحت کنند افرادی نیستند که بخواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

3-روی اهداف دیگر متمرکز شوید

افراد زیادی هستند مثل جک ما (صاحب علی بابا) و خیلی از مشاهیر و صاحبان کسب و کار ها که مو ندارند ، کوتاه قد هستند ، دست ندارند ، فلج هستند ، خیلی نواقص را دارند اما موفق هستند. روی اهداف دیگری کار کنید. بیخودی بعضی چیزها را برای خودتان مشکل نکنید، در این دنیای دو روزه که باید اثری از خودمان بر جای بگذاریم نباید روی چیزهایی که انرژی مان را می گیرند کلیک کنیم درست است که بلندی قد اعتمادبه نفس به زندگی مان را بیشتر می کند اما یادتان باشد اعتماد به نفس و عزت نفستان را گیر به کوتاهی قد نکنید.

4-موفق شوید

موفقیت در گرو کوتاهی قد یا بلندی قدتان نیست پس تا می توانید موفق شوید که این مشکلات برایتان هیچ و پوچ نشود.

5-امیدوار باشید اما روی چیزی حساب نکنید

روز به روز تکنولوژی پیشرفت می کند و درمان های متنوعی برای کوتاهی قد آمده است اما آنچنان نیست که بخواهد در همه موارد جواب بدهند. به خاطر همین می گویم همیشه امید هست که کوتاهی قدتان برطرف شود اما اصلا توقع نداشته باشید. اگر به خاطر هزینه های گزاف جراحی عمل افزایش قد نسبت به آن نا امید هستید اگر کاندیدای عمل جراحی نیستید یا هر دلیل دیگر لازم نیست نا امید باشید فقط نباید توقع داشته باشید که روزی کوتاهی قدتان درمان می شود.

این پست را آماده کرده ایم برای کسانی که اغلب کوتاهی قد را برای خودشان مشکل کرده اند و باعث شده است یک دغدغه بزرگ در زندگی شان شود.

شما چه راهکاری دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *