هزینه جراحی ابدومینوپلاستی (تامی تاک) | 1401

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی (تامی تاک) | 1401

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی (تامی تاک)1401 حداقل 25 میلیون تومان است و مشمول شرایط بیمه نخواهد شد.هزینه بر اساس شرایط بیمار ، دستمزد جراح و موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود.

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) چیست؟

این روش جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می شود.

جراحی زیبایی شکم که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود، چربی و پوست اضافی را از بین می برد و در بیشتر موارد، عضلات ضعیف یا جدا شده را بازیابی می کند و نمای شکمی را صاف تر و محکم تر می کند.

شکم صاف و خوش حالت چیزی است که بسیاری از ما از طریق ورزش و کنترل وزن به دنبال آن هستیم. گاهی اوقات این روش ها نمی توانند به اهداف ما برسند.

حتی افرادی با وزن و نسبت طبیعی بدن ممکن است شکمی بیرون زده یا شل و آویزان داشته باشند. شایع ترین علل این امر عبارتند از:

  • سالخوردگی
  • وراثت
  • بارداری
  • جراحی قبلی
  • نوسانات قابل توجه وزن(چاق و لاغر شدن های زیاد)

بهترین کاندیدا برای ابدومینوپلاستی (تامی تاک) چه کسانی هستند؟

کسانی که سلامت عمومی خوبی دارند و وزن ثابتی دارند مناسب است.
بهتر است غیر سیگاری باشید.
عمل جراحی زیبایی شکم را نباید با لیپوساکشن (جراحی زیبایی که برای از بین بردن رسوبات چربی استفاده می شود) اشتباه گرفت، اگرچه جراح شما ممکن است لیپوساکشن را به عنوان بخشی از جراحی شکم انجام دهد.
زنانی که بعد از چندین بارداری دارای عضلات و پوست کشیده شده اند ممکن است این روش را برای سفت کردن آن عضلات و کاهش آن پوست مفید بدانند.
تامی تاک همچنین یک جایگزین برای کسانی است که در مقطعی از زندگی خود چاق بوده و وزن قابل توجهی از دست داده اند، اما همچنان دارای رسوب چربی بیش از حد یا پوست شل در ناحیه شکم هستند.

چه زمانی باید از ابدومینوپلاستی (تامی تاک) اجتناب کرد؟

اگر شما زنی هستید که هنوز قصد بچه دار شدن دارید، انجام عمل جراحی شکم را تا زمانی که بچه دار شوید به تعویق بیندازید.
در طول جراحی، عضلات عمودی شکم شما سفت می شوند. بارداری های آینده می توانند این ماهیچه ها را یک بار دیگر از هم جدا کنند.
اگر همچنان قصد کاهش وزن قابل توجهی دارید، فوراً شکم را انجام ندهید صبر کنید تا وزن شما تثبیت شود. همچنین توجه داشته باشیدکه عمل جراحی شکم باعث ایجاد اسکار در ناحیه شکم می شود. طول اسکار که در امتداد خط بیکینی قرار دارد به مقدار پوست اضافی بستگی دارد
طول اسکار بستگی به مقدار پوست اضافی دارد. سپس جراح شما پوست و ماهیچه را در صورت نیاز دستکاری و شکل می دهد.

ابدومینوپلاستی یا(تامی تاک) چگونه انجام می شود؟

بسته به نتایجی که می خواهید، این جراحی می تواند از یک تا پنج ساعت طول بکشد
لیپوساکشن ممکن است همزمان توصیه شود یا نباشد.
شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد که در طول عمل شما را به خواب می برد.

ابدومینوپلاستی کامل چیست؟

این گزینه برای بیمارانی است که به بیشترین اصلاح نیاز دارند. برش (برش) در خط بیکینی، تقریباً در همان سطح موهای ناحیه تناسلی ایجاد می شود. طول اسکار بستگی به مقدار پوست اضافی دارد. سپس جراح شما پوست و ماهیچه را در صورت نیاز دستکاری و شکل می دهد. همچنین با این روش یک برش در اطراف ناف خود (ناف) خواهید داشت، زیرا لازم است ناف خود را از بافت اطراف آزاد کنید. لوله های تخلیه ممکن است زیر پوست شما قرار بگیرند یا نگیرند. اینها در عرض چند روز بر حسب صلاحدید جراح شما برداشته خواهند شد.

ابدومینوپلاستی جزئی یا مینی:

مینی ابدومینوپلاستی با برش های کوتاه تری انجام می شود و اغلب در افرادی انجام می شود که پوست اضافی کمتری دارند. ناف شما به احتمال زیاد در این نوع عمل حرکت نمی کند. پوست شما بین خط برش و ناف شما جدا می شود. این روش معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد. مانند ابدومینوپلاستی کامل، ممکن است بعد از جراحی لوله های تخلیه داشته باشید یا نداشته باشید.

ابدومینوپلاستی محیطی:

این جراحی شامل ناحیه پشت نیز می شود. هنگامی که در پشت و همچنین شکم چربی اضافی زیادی وجود دارد، ممکن است لیپوساکشن پشت یا ابدومینوپلاستی محیطی انجام دهید. روش دوم امکان برداشتن پوست و چربی را از ناحیه لگن و پشت فراهم می کند که شکل بدن شما را از هر طرف بهبود می بخشد.
اگر به طور استثنایی از نظر بدنی فعال هستید، باید ورزش های شدید را به مدت چهار تا شش هفته به شدت محدود کنید. در حین انجام مراحل بهبودی، پزشک در این مورد به شما توصیه می کند. به طور کلی، یک هفته تعطیلی کار پس از جراحی برای اکثر افراد برای بهبودی مناسب کافی است. مجدداً، پزشک به شما در تعیین این موضوع کمک می کند.

کارهایی که قبل از عمل ابدومینوپلاستی نباید انجام داد:

سیگار کشیدن می تواند خطر عوارض را افزایش داده و بهبودی را به تاخیر بیندازد. اگر سیگار می کشید، باید برای مدت معینی که توسط پزشک تعیین شده است آن را ترک کنید. فقط کاهش مصرف سیگار کافی نیست. حداقل یک ماه قبل از عمل جراحی و تا دو هفته بعد از آن باید به طور کامل استفاده از انواع نیکوتین – آدامس، چسب و سیگارهای الکترونیکی را متوقف کنید. از نظر فاصله زمانی بین ترک سیگار و جراحی، هر چه طولانی تر باشد، بهتر است.
مطمئن شوید که وعده های غذایی متعادل و کامل می خورید. قبل از جراحی سعی نکنید رژیم غذایی زیادی داشته باشید. تغذیه مناسب برای درمان مناسب مهم است.
به عنوان بخشی از مشاوره قبل از عمل، جراح ممکن است به شما دستور دهد که مصرف برخی از داروهایی که خون شما را رقیق می کنند و مکمل های غذایی را برای مدت معینی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید. این شامل آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید جراح خود را مطلع کنید.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

پس از جراحی درد و تورم خواهید داشت.
درد ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین ممکن است در همان دوره زمانی بی حسی، کبودی و خستگی کلی داشته باشید.
مانند هر عمل جراحی، خطراتی وجود دارد. اگر گردش خون ضعیف، دیابت، بیماری قلبی، ریوی یا کبدی دارید یا سیگار می کشید، ممکن است خطر عوارض را افزایش دهید. عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جای زخم.
  • هماتوم (خونریزی).
  • عفونت
  • سروما (تجمع مایع).
  • بهبود ضعیف زخم
  • لخته شدن خون.
  • بی حسی یا سایر تغییرات در احساس


سایر عوارض عبارتند از:

  • نکروز چربی (مرگ بافت چربی واقع در عمق پوست).
  • جداسازی زخم.
  • عدم تقارن (ناهمواری یا کج بودن).

چشم انداز فردی که ابدومینوپلاستی انجام داده است چیست؟

به طور کلی، اکثر مردم پس از انجام این روش ظاهر جدید را دوست دارند. با این حال، ممکن است تا ماه‌ها پس از جراحی احساس حالت عادی به خود نداشته باشید.
این یک تعهد بزرگ است – از نظر عاطفی، فیزیکی و مالی. پیروی از رژیم غذایی مناسب و ورزش برای حفظ ظاهر جدید بسیار مهم است.

آیا بیمه ابدومینوپلاستی (تامی تاک) را پوشش می دهد؟

بیمه معمولاً جراحی زیبایی انتخابی را پوشش نمی دهند. اگر برای کاهش وزن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، ممکن است درصد مشخصی را پوشش دهد. از همان ابتدا با شرکت بیمه خود صحبت کرده تا از پوشش آن مطمئن شوید.
در بیشتر موارد، پزشک شما نامه‌ای برای بیمه شما می‌نویسد و این موضوع را تایید می‌کند که جراحی از نظر پزشکی ضروری است (اگر برای شما صدق می‌کند). بیمه ممکن است فقط بخش‌های خاصی از جراحی را پوشش دهد، بنابراین مطمئن شوید که جزئیات را دریافت کرده‌اید. مانند هر جراحی زیبایی، ممکن است بر پوشش بیمه آینده شما تأثیر بگذارد و حق بیمه شما افزایش یابد.

آیا این جراحی ترک های پوستی هم از بین می برد؟

تامی تاک نمی‌تواند ترک‌های پوستی را اصلاح کند، اگرچه اگر قسمت‌هایی از پوست اضافی باشد که برداشته می‌شود، ممکن است برداشته یا تا حدودی بهبود یابد.

آیا می توانم همزمان لیپوساکشن هم انجام دهم؟

بله

چگونه بفهمم که نیاز به ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن دارم؟

اگر بچه دار شده اید و پوست شکم شما کشیده شده است یا وزن زیادی از دست داده اید، احتمالاً برای برداشتن پوست اضافی و سفت شدن ماهیچه های شکم نیاز به جراحی شکم دارید.اگر بیش از حد پوست و چربی شکم دارید، گاهی اوقات لیپوساکشن و فقط برداشتن رول (پانوس) ظاهری بسیار بهبود یافته را بدون انجام جراحی کامل شکم به شما می دهد.

چه چیزی با ابدومینوپلاستی اصلاح می شود؟

این جراحی برای خلاص شدن از شر تمام پوست اضافی بین ناحیه تناسلی و ناف طراحی شده است. همچنین ماهیچه های شکم را که معمولاً بعد از بارداری کشیده می شوند، سفت می کند.

چه کسی صلاحیت انجام عمل جراحی شکم را دارد؟

یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد با تجربه در انجام جراحی زیبایی ایده آل است.

ابدومینوپلاستی چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

ابدومینوپلاستی بیشتر برای بیمارانی مناسب است که دچار افتادگی و شل شدن عضلات شکم شده و به حذف پوست و بافت اضافه نیاز دارند. لیپوساکشن در صورتی توصیه می شود که فقط نیاز به از بین بردن چربی باشد. اما سفت کردن عضلات زیرین شکم و کاهش پوست اضافی برای ایجاد شکمی تخت تنها با ابدومینوپلاستی ممکن است.

برای نتایج چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

پس از فروکش کردن تورم و برداشتن زهکش ها (در صورت استفاده از آنها)، متوجه نتایج خواهید شد. به یاد داشته باشید که عمل جراحی شکم روشی بسیار تهاجمی است و برای بهبودی بدن شما به صبر نیاز است. تا زمانی که افزایش وزن جدی یا بارداری بعد از عمل تجربه نشود، نتایج نسبتاً دائمی هستند. در حالی که بافت به طور کلی با افزایش سن شل می شود، شما همان اثر قبل از عمل را تجربه نخواهید کرد.

انتظار چه نوع زخم هایی را باید داشته باشم؟

متأسفانه، عمل جراحی شکم باعث ایجاد جای زخم می شود. در برخی از بیماران، جای زخم می تواند شدیدتر از دیگران باشد. این بستگی به این دارد که چه مقدار از پوست برداشته می شود، بدن شما چقدر خوب می شود و چگونه بدن شما معمولاً زخم می شود. مهارت جراح شما و تکنیک مورد استفاده نیز در تعیین نتایج شما مهم است. اکثر جراحان از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که سعی می‌کنند جای زخم را در جایی قرار دهند که با یک لباس شنا معمولی بیکینی پوشانده شود. اگر این چیزی است که شما را نگران می کند، حتماً با پزشک خود در مورد قبل از عمل در مورد انواع برش، تکنیک ها و جایگذاری صحبت کنید.

ابدومینوپلاستی بهتر است قبل از زایمان انجام شود یا بعد از زایمان؟

کسانی که از شلی و افتادگی شکم رنج می برند می توانند قبل از بارداری عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند اما باید توجه داشت که درجاتی از شلی ممکن است بعد از زایمان برگشت کنند.

میزان و گستردگی برش ابدومینوپلاستی براساس چه معیاری می باشد؟

چنانچه بیمار خواستار اصلاح افتادگی پهلوها نیز باشد جراح زیبایی باید برش را از دو طرف برای برداشتن اضافی پهلو گسترش دهد در غیر این صورت برش محدود به ناحیه زیر شکم خواهد بود.

عوارض ناشی از ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست؟

برخی از عوارض احتمالی جراحی شکم عبارتند از: هماتوم، عفونت، باز شدن قسمتی از زخم، اسکار یا جای زخم، لخته خون وریدی ساق پا، پزشک معالج برای درمان هرکدام از این عوارض راه حل درمانی مربوطه را بکار خواهد برد.

تا چه مدت بعد از جراحی زیبایی شکم باید از گن استفاده کرد؟

بهتر است تا ۸ هفته بعد از عمل گن استفاده شود.

آیا پس از جراحی شکم در جهت لاغری شکم می توان باردار شد؟

بله ، جراحی زیبایی شکم منعی برای بارداری ندارد.

آیا در جراحی شکم در جهت لاغری شکم ناف جابه جا می شود؟

در ابدومینوپلاستی مینور ناف جابه جا نمی شود و فقط پوست اضافی زیر شکم برداشته می شود اما در عمل استاندارد ناف باید جابه جا شود.

آیا افرادی که قبل از زایمان ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی انجام می دهند بعد از زایمان به حالت اولیه برمیگردند؟

پس از زایمان به دلیل کشیده شدن پوست ممکن است مقداری افتادگی پوست ایجاد شود، بستگی به بدن افراد دارد.

در صورت انجام همزمان جراحی شکم و جراحی سینه راهکاری برای کاهش خطر آمبولی وجود دارد؟

بله، در صورت استفاده از داروی ضد انعقاد قبل از عمل و جوراب فشارنده متناوب حین جراحی سینه و شکم می توان ریسک این عارضه را کاهش داد.

اقدامات لازم پس از جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چه می باشد؟

استحمام و تعویض پانسمان ۷۲ ساعت پس از عمل، مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور پزشک معالج، عدم انجام ورزش و فعالیت های سنگین تا ۱ماه پس از عمل، داشتن رژیم غدایی مناسب، راه رفتن به صورت خمیده تا ۲ هفته پس از عمل

هزینه جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چقدر است؟

مینی ابدومینوپلاستی از 25 میلیون تومان شروع می شود.
ابدومینوپلاستی و جراحی پهلو از 35 میلیون تومان شروع می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *