توالت های هوشمند استفاده از اینترنت اشیا برای آنالیز ادرار و تشخیص بیماری ها

توالت های هوشمند استفاده از اینترنت اشیا برای آنالیز ادرار و تشخیص بیماری ها

یک دستگاه هوش مصنوعی جدید و کم‌هزینه که می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها و شرایط را با تجزیه و تحلیل ادرار در سینک توالت شناسایی و ارزیابی کند، این ماه وارد بازار می‌شود. این نوع توالت ها می تواند نشانگرهای زیستی را برای سرطان پروستات، تخمدان و کلیه و همچنین نارسایی قلبی ، عفونت های دستگاه ادراری و سنگ کلیه شناسایی کند.

مدیرعامل این تولیدی معتقد است این دستگاه اولین دستگاه اپتیکال بدون هندزفری، غیرتهاجمی و مبتنی بر هوش مصنوعی برای آزمایش ادرار 100٪ غیرفعال و بدون شک در جهان است. او توضیح داد: زمانی که در لندن کار می‌کردم و مادرم تحت شیمی‌درمانی بود، به این ایده رسیدم.
متوجه شدم چهار یا پنج بار در روز با خانه تماس می‌گیرم و سعی می‌کنم وضعیت او را به‌روزرسانی کنم. من شروع به جستجوی فناوری کردم که بتواند نظارت از راه دور را ارائه دهد، اما چیزی که اطلاعاتی را که دنبال می‌کردم به من بدهد، پیدا نکردم.»

همچنین هزینه های درمان را کاهش می دهد و کیفیت زندگی را برای بیمار بهبود می بخشد. وی گفت: به طور کلی، سایر سیستم های آنالیز ادرار خانگی مبتنی بر شیمی است.
به عنوان مثال، با استفاده از چوب ادرار، فرد باید ادرار خود را جمع آوری کند، چوب را در آن فرو کند، مدت زمان متفاوتی برای هر مولکول صبر کند و چوب را تفسیر کند. فن‌آوری‌های جدیدی وجود دارند که به گرفتن عکس از چوب اجازه می‌دهند تا نتایج را تفسیر کند، اما همچنان به دست‌کاری دستی زیادی نیاز دارد.
سیستم ما کاملاً منفعل است و مانیتور می کند و به شما امکان می دهد قبل از اینکه تأثیر آن را روی بدن خود احساس کنید، به بیماری مبتلا شوید.

KG یک دستگاه اینترنت اشیاء پزشکی (IoMT) است که از طیف‌سنجی و فناوری حسگر برای تولید نتایج بسیار دقیق استفاده می‌کند. با قابلیت تمایز بین کاربران، هر بار که یک فرد ادرار می کند، داده ها را جمع آوری می کند تا یک نمایه کاملاً گسسته، شخصی و فردی ایجاد کند.

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر ابر،غلظت مولکول‌ها را محاسبه می‌کند و داده‌های تشخیصی را در زمان واقعی تولید می‌کند، سپس به کاربران یا مراقبان مربوطه در مورد تغییرات یا ناهنجاری‌ها هشدار می‌دهد. امید این است که در نهایت بتوان از آن در تشخیص سایر بیماری ها از جمله آلزایمر و همچنین برای نظارت بر وضعیت تغذیه کاربر استفاده کرد.

مدیرعامل این تولیدی همچنین گفت :” در هر خانه امکان استفاده گسترده از دستگاه به دلیل هزینه کم آن افزایش می یابد. ما انتظار داریم دستگاه با قیمتی در حدود 100 دلار آمریکا و سپس بسته به بسته‌ای که خریداری می‌شود، با قیمت 10 دلار در ماه به فروش برسد. ما انتظار داریم «توالت هوشمند» شما بخشی استاندارد از کیت خانه شما باشد،مانند مایکروویو و یخچال شما. این به شما کمک می کند که بدانید همیشه در بدن شما چه اتفاقی می افتد. توالت شما از سلامتی شما مراقبت خواهد کرد.»

برای اخبار روز پزشکی طب دائم را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *