جوانسازی پوست با میکرونیدلنگ | قیمت و مزایا

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی است که شامل سوراخ کردن پوست با استفاده از سوزن های استریل شده است. زخم های ریز ناشی از این روش بدن شما را تحریک می کند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند که باعث ترمیم سوراخ ها می شود و ظاهری جوان تر به پوست شما می بخشد.

متخصصان پوست میکرونیدلینگ را به بیماران مبتلا به آکنه، هایپرپیگمانتاسیون، آلوپسی، اسکار، علائم کشیدگی و چین و چروک توصیه می کنند. این روش غیر تهاجمی، ارزان‌تر از لیزر درمانی است و بسته به ناحیه‌ای از پوست که نیاز به میکرو نیاز دارد، حدود 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.

روش میکرونیدلینگ

دکتر ابتدا یک کرم بی‌حس‌کننده را روی ناحیه‌ای از پوست که قرار است میکرونیلینگ شود، استفاده می‌کند، سپس یک غلتک یا قلم حاوی میکرو سوزن‌های استریل شده روی آن ناحیه زده می‌شود، در نهایت یک کرم یا سرم برای کاهش درد و بهبودی استفاده می‌شود. اکثر افراد قبل از مشاهده هر گونه تفاوتی به 4-6 جلسه نیاز دارند، اگرچه به عنوان یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود، زیرا پوست در حال سوراخ شدن است، در صورت نادرست انجام شدن این روش یا اگر بیمار کار کند، خطر واکنش آلرژیک، عفونت و اسکار وجود دارد. محیط های مستعد وجود آنتی ژن مثل استخرها، دریاچه ها و اقیانوس ها سبب خطر می شوند.

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

در میکرونیدلینگ چند عارضه جانبی موقت وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. این روش باعث تورم کوتاه مدت، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می شود که می تواند چند روز طول بکشد. اکثر افراد می توانند ظرف یک روز پس از درمان به حالت عادی قبل برگردند.


میکرونیدلینگ اگرچه بیش از حد دردناک نیست، اما در صورت انجام نادرست می تواند ناراحت کننده باشد. هنگامی که میکرونیدلینگ توسط یک متخصص با یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست انجام شود، درمان راحت خواهد بود.

آیا میکرونیدلینگ بهتر از بوتاکس است؟


به عنوان درمان های مستقل، این هر دو به روش های خاص خود فوق العاده هستند. بوتاکس نتایج بصری خوبی را بر روی پوست ارائه می دهد، زیرا ناحیه صاف تر به نظر می رسد و احساس می شود – اگرچه برای پوستی سفت تر، حجیم تر ، میکرونیدلینگ بهتر است.

آیا بعد از میکرونیدلینگ میتوانم آرایش کنم؟


همچنین بسیار مهم است که حداقل 24 ساعت پس از درمان روی صورت خود آرایش نکنید. زمان دقیقی که طول می کشد تا پوست شما بهبود یابد و برای آرایش آماده شود به بیمار بستگی دارد، اما معمولاً یک دوره 1 تا 3 روزه تا بازگشت به روال معمول آرایش باقی می ماند.

قیمت میکرونیدلینگ چند است ؟

قیمت این عمل زیبایی بستگی به طول و تعداد جلساتی درمان و همچنین میزان آسیب دیدگی پوست و نوع مرکز درمانی و نوع کلینیک متفاوت است.

آیا از میکرونیدلینگ برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو استفاده می شود؟

بله همین روش را روی سر نیز استفاده می کنند و با ایجاد منافذ کوچک ، مواد پروتیئنی را به پوست سر تزریق می‌کنند تا باعث تقویت ریشه مو شود.

چه کسانی نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند؟

  • افرادی که جای زخم بهبود نیافته دارند.
  • کسانی که در یک سال گذشته پرتو درمانی انجام داده اند.
  • کسانی که عفونت و یا تبخال دارند.
  • خانم های باردار و شیرده.
  • افرادی که زخمشان دیر التیام پیدا می کند.
  • افراد دیابتی
  • افرادی که هموفیلی بوده و از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *