پدرم دچار درد لگن است ، آیا با وجود سن بالا می تواند مفصل ران او را عوض کرد؟

سن پدرم 85 است و دچار درد در ناحیه لگن می باشد و پزشکان به ایشان عمل جراحی تعویض مفصل لگن را پیشنهاد داده اند آیا با این سن و سال شما عمل را مناسب می دانید

عمل جراحی تعویض مفصل ران را میتوان تقریبا در هر فرد بالغی انجام داد. سن ارتباط مشخصی با انجام دادن یا ندادن این نوع درمان ندارد. آن چیزی که موجب میشود بیمار تصمیم بگیرد تا از این نوع جراحی کمک بگیرد درد شدید مفصل ران است. وقتی درد مفصل ران به اقدامات غیر جراحی مانند کاهش نسبی فعالیت های بدنی و مصرف داروهای ضد التهابی پاسخ مناسب نمیدهد عمل جراحی تعویض مفصل میتواند به بیمار کمک زیادی کرده و درد او را تا حد زیادی از بین ببرد.

البته در سنین خیلی بالا وجود مشکلاتی میتواند عمل جراحی را با مخاطراتی مواجه کند. پزشک معالج قبل از انجام جراحی با معاینه و بررسی های پاراکلینیکی مطمئن میشود که بدن بیمار توانایی تحمل عمل جراحی و بیهوشی یا بیحسی را دارد.

نکته دیگری که پزشک به آن توجه میکند وضعیت کلی استخوان ها بخصوص پوکی استخوان و وضعیت استخوان های مفصل ران است. وضعیت این استخوان ها نشان میدهند که پزشک باید از چه نوع مفصل مصنوعی برای عمل جراحی استفاده کند.

قبل از جراحی پزشک ارتوپد مطمئن میشود که عفونت فعالی در بدن بیمار وجود نداشته باشد چه وجود هر عفونتی در بدن موجب افزایش احتمال بروز عفونت در مفصل مصنوعی شده و جراحی را با مشکلاتی مواجه میکند.

پزشک مطمئن میشود که عضلات لگن بیمار قدرت کافی را برای حرکت دادن مفصل ران دارند و میتوانند مفصل مصنوعی را در جای خود نگه داشته و حفاظت کنند. همچنین وضعیت عقلی بیمار را بررسی میکند. وجود مشکلات شناختی مانند آلزایمر میتواند حرکات بیمار بعد از جراحی و مراقبت از او را تحت تاثیر قرار داده و بر نتیجه جراحی تاثیر داشته باشد.

فرد مسن بعد از جراحی تعویض مفصل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. پس قبل از انجام این نوع اعمال جراحی باید مطمئن شد که امکانات مراقبت از وی بعد از جراحی وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *