خرید کفش مخصوص کف پای صاف

خرید کفش مخصوص کف پای صاف

کف پای صاف یک بیماری شایع و معمولاً بدون درد است. به طور معمول، پاها یک شکل قوس دارند. کف پا در پشت انگشتان پا به سمت بالا خم می شود و به سمت پایین پاشنه پا خمیده می شود. داشتن کف پای صاف به این معنی است که کف پای شما قوس ندارد. در عوض، وقتی می ایستید، تمام کف پا زمین را لمس می کند.

بسیاری از افراد به دلیل صافی کف پا مشکلی ندارند. سایر افراد متوجه می شوند که کف پای صاف بر نحوه ایستادن و حرکت آنها تأثیر می گذارد. پاهای آنها می تواند منجر به فشار در سایر قسمت های بدن شود. اگر شکل پاهای شما باعث درد در پا، زانو، باسن یا کمر شود، ممکن است نیاز به درمان داشته باشید. انتخاب کفش مناسب می تواند به جلوگیری از مشکلات ناشی از صافی کف پا کمک کند.

علل صافی کف پا

صافی کف پا می تواند چیزی باشد که شما در تمام زندگی خود دارید. برخی از افراد هرگز قوس مشخصی در پای خود ایجاد نمی کنند. کودکان کف پای صاف تری نسبت به بزرگسالان دارند و ممکن است بیش از کف پای صاف رشد کنند. افراد دیگر متوجه می شوند که پاهایشان در طول زمان صاف تر می شود. ساییدگی عمومی استخوان ها و مفاصل می تواند منجر به صافی کف پا در بزرگسالی شود.
سایر عوامل خطر برای ایجاد کف پای صاف عبارتند از:

  • دیابت
  • پیری
  • آسیب به پا یا مچ پا
  • چاقی
  • آرتریت روماتوئید

اگر کف پای صاف دارید چه کفشی بپوشید؟

ساپورت کفی اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که پوشیدن کفش با کفی ساپورت کننده برای کف پای صاف بهترین است. به دنبال کفشی با کفی سفت اما بالشتک برای حمایت از سطح پای خود باشید. زیره کفش باید انعطاف پذیر باشد اما فلاپی نباشد.
هنگام راه رفتن یا ایستادن باید با پای شما حرکت کند و از آن حمایت کند.

ساپورت قوس

به دنبال کفش هایی باشید که دارای تکیه گاه اضافی در وسط کفی هستند. تکیه گاه قوس بلند می تواند فشار را از وسط پای شما کم کند. این می‌تواند به تراز کردن صحیح پای شما کمک کند تا در حین حرکت، مچ پا، زانو یا باسن خود را نپیچانید.

دمپایی ممنوع

دمپایی یا صندل‌هایی که دور پاشنه شما نمی‌پیچند، برای کف پای صاف ممنوع هستند. این کف پاها خیلی شل هستند و آن گونه که برای کف پای صاف نیاز دارید را فراهم نمی کنند. شما کفشی می خواهید که پاشنه شما را بپوشاند تا کف کفش و پای شما با هم حرکت کنند.
به دنبال کفش هایی باشید که به اندازه کافی در پشت بالا می آیند تا پاشنه شما همیشه با کف کفش در تماس باشد.

کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه کمی برآمده فشار را از قسمت میانی کف پا برداشته و درد پا را تسکین می‌دهند. لازم نیست ارتفاع پاشنه چشمگیر باشد. یک یا دو اینچ پاشنه می تواند برای کمک به درد کف پای صاف کافی باشد. به دنبال پاشنه بلند در کفش های مجلسی و همچنین کفش های ورزشی با کفی پاشنه ضخیم تر باشید.

ارتزهای سفارشی

اگر نمی توانید کفش هایی را پیدا کنید که به خوبی پاهای شما را پشتیبانی کنند، ممکن است به ساخت ارتز سفارشی نیاز داشته باشید. پزشک نگاهی به پاهای شما می‌اندازد و نحوه راه رفتن شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ببیند پاهای شما چگونه بر بقیه بدن شما تأثیر می‌گذارند. با گذشت زمان، ارتز ممکن است به شما در ایجاد قوس کمک کند.
پزشک شما برای ارائه پشتیبانی دقیقاً در جایی که شما به آن نیاز دارید، ارتز تجویز می کند.

سایر درمان‌های کف پای صاف

اگر کفش‌ها و ارتزها درد شما را از صافی کف پا برطرف نمی‌کنند، ممکن است به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید. یک فیزیوتراپیست می تواند تمریناتی را برای تقویت پاهای شما آموزش دهد. این ممکن است فشار را از روی پاهای شما کم کند و ناراحتی را بهبود بخشد. در موارد نادر، پزشکان جراحی پا را توصیه می کنند.

معمولا،این تنها در صورتی انجام می شود که علاوه بر صافی کف پا مشکلی نیز داشته باشید. برای مثال، اگر تاندون آسیب دیده در پا یا مچ پا دارید، جراحی برای ترمیم که ممکن است به مشکلات ناشی از صافی کف پا نیز کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *