درد مچ پا اول صبح

درد مچ پا اول صبح

درد مچ پا در اول صبح، فاشئیت کف پا شایع ترین منبع درد مزمن پاشنه پا در بزرگسالان است. این درد که معمولاً در صبح بدتر می شود، ناشی از فشارهای مکرر روی فاسیای کف پا است. فاسیای کف پا یک نوار ضخیم از بافت همبند است که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند و از قوس پای شما پشتیبانی می کند.

درد مچ پا در اول صبح
درد مچ پا در اول صبح

این وضعیت ناشی از التهاب تاندون هایی است که پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می کند. سایر علل درد صبحگاهی پا می تواند شامل موارد زیر باشد: کفش های نامناسب.

وقتی از خواب بیدار می شوید و اولین قدم روز را بردارید، متوجه درد شدید در اطراف پاشنه خود خواهید شد. البته، فاسیای کف پا می تواند در سایر مواقع روز نیز درد ایجاد کند، اما بسیاری از مبتلایان به آن بیشتر در صبح توجه می کنند.
علائم فاسیای کف پا می تواند بلافاصله پس از بیدار شدن بیشتر قابل توجه باشد زیرا خون رسانی به ناحیه پاشنه پا هنگام خواب کاهش می یابد. برای درمان این عارضه می توانید از داروهای ضد التهابی برای کاهش تورم استفاده کنید. همچنین می‌توانید ناحیه مورد نظر را با توپ تنیس با چرخاندن آن در امتداد قوس یا کف پا ماساژ دهید.
یا با کشش ناحیه. اگر فکر می کنید که این وضعیت را تجربه می کنید، این کفش هایی را که به درستی قوس شما را حمایت می کنند، بررسی کنید.

صافی کف پا

این عارضه که هم به عنوان کف پای صاف و هم به قوس افتادگی شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که قوس کف پا کم یا بدون قوس باشد. این فقدان قوس باعث می شود که هنگام ایستادن به جای پاشنه پا و قسمت جلویی پایتان، کف پای شما با زمین تماس پیدا کند. در حالی که صافی کف پا ممکن است خود باعث ایجاد درد نشود،
می تواند منجر به تورم دردناک در قوس و پاشنه شود. این درد به دلیل عدم حمایت از رباط ها و عضلات پا ایجاد می شود که باعث کشیدگی می شود. اگر اول صبح با پا درد مواجه می‌شوید و نگران صافی کف پا هستید، از پزشک متخصص پا بخواهید که این بیماری را برای شما تشخیص دهد. از آنجا، آنها ممکن است درمان را توصیه کنند،
کشش و کفش مناسب برای کاهش درد شما.

خارپاشنه

هنگامی که در پای خود خار استخوانی دارید، اغلب در ناحیه پاشنه قرار دارد و می تواند باعث درد شدید، به خصوص اول صبح شود. اگر به ورم کف پا مبتلا هستید،بیشتر احتمال دارد که خار استخوان یا پاشنه را تجربه کنید، زیرا اغلب، اینها محصول جانبی این بیماری هستند.

آرتریت

آرتریت روماتوئید (RA) یک اختلال خود ایمنی است که می تواند باعث درد مفاصل و حتی تغییر شکل شود. با آرتریت روماتوئید، بدن در واقع با خود مبارزه می کند و به مایع درون پوشش مفاصل و خود مفاصل حمله می کند. این منجر به التهاب مفاصل دردناک می شود.

چه چیزی به درد مچ پا در صبح کمک می کند؟

درد مچ پا معمولاً با درمان‌های خانگی مانند استراحت، یخ و مسکن‌های بدون نسخه بهتر می‌شود. یک برنامه فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات و جلوگیری از آسیب های دیگر کمک کند. ارائه دهندگان درد شدیدتر را با بریس، تزریق و جراحی درمان می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *