ناویکولار

ناویکولار – Navicular – طب دائم

ناویکولار


ناویکولار یک استخوان قایقی شکل است که در قسمت داخلی بالای پا ، درست بالای عرضی واقع شده است. این به اتصال تالوس یا استخوان مچ پا به استخوان های میخی پا کمک می کند.

تصویر سه بعدی ناویکولار را در زیر مشاهده کنید:

ناویکولار

شریان پشتی پشت ، خون را به قسمت پشتی ناویکولار (بالا) تأمین می کند ، در حالی که شریان پلانتار داخلی ناحیه کف پا (نزدیک به کف پا) را تأمین می کند. عصب پلانتار داخلی و اعصاب فیبولار داخلی عصب دهی می کند.

این استخوان به احتمال زیاد توسط ورزشکاران در حین لگد زدن ، دویدن سریع ، پیچ خوردن یا زمین خوردن شکسته می شود. شکستگی باعث درد ، لنگیدن و تغییر در راه رفتن می شود. گزینه های درمانی صدمه به نایکولار شامل استفاده از گچ بدون تحمل وزن برای ثابت نگه داشتن استخوان ها است تا بتوانند ترمیم شوند. اگر جراحی توصیه می شود ، پیچ هایی در استخوان قرار می گیرد که به محکم شدن آن کمک می کند. بعد از جراحی بیمار از گچ استفاده می کند. در بسیاری از موارد ، درد ناشی از صدمه به استخوان کاهش می یابد و بعداً هنگامی که آن قسمت از پا دستکاری می شود ، برمی گردد. در نتیجه ، پزشک به صورت دستی فک زیر را بررسی می کند تا ببیند آیا بیمار در هنگام دستکاری بالای پا احساس درد می کند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *