هزینه تعویض مفصل لگن چند است؟

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

یکی از سوالاتی که تقریبا همه بیمارانی که کاندید جراحی لگن هستند در مورد آن می پرسند این است که هزینه جراحی تعویض مفصل لگن چقدر است؟

همانطور که می دانید هزینه ای که بیماران باید بپردازند دو قسمت است قسمت اول هزینه ای است که برای خرید پروتز اختصاص داده می شود و قسمت دوم هزینه ای است که برای عمل جراحی و روزهای بستری در بیمارستان به بیمارستان پرداخته می شود و به غیر از این دو هزینه هزینه دیگری برای بیماران تعریف نشده است.

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

هزینه خرید مفصل

در مورد هزینه خرید مفصل با توجه به اینکه بیمار به چه دلیلی قرار است که  تعویض مفصل انجام بدهد هزینه ها کاملاً متفاوت است.

مثلاً بیماری که به جهت سیاه شدن سر استخوان کاندید جراحی تعویض مفصل لگن است پروتز مفصل ساده برای آن استفاده می‌شود و بیماری که قبلا جراحی لگن انجام داده و به دلیل عارضه عفونت و یا هر عارضه دیگری مجددا نیاز به تعویض مفصل پیدا کرده است نوع دیگری از پروتز که گران تر است نیاز دارد .

و یا برای مثال بیماری که به دلیل آرتروز نیاز به تعویض مفصل لگن پیدا کرده با بیماری که به دلیل دررفتگی مادرزادی شدید نیاز به تعویض مفصل لگن پیدا کرده دو نوع کاملا متفاوت از مفصل را نیاز دارند.

قیمت پروتز

یعنی قیمت پروتز می‌تواند متناوب باشد که با توجه به دلیل انجام تعویض مفصل لگن می تواند مفصل ساده و یا نوع خاصی از مفصل باشد اما این تفاوت قیمت خیلی فاحش نیست.

لازم به ذکر است با توجه به نگرانی زیاد بیماران مبنی بر تقلبی بودن پروتز ها این نکته را یادآور شویم که پروتز تقلبی یا چینی در ایران وجود ندارد و تنها تعداد کمی شرکت به تعداد انگشتان دست در ایران این خدمات را ارائه می دهند و بنابراین هیچ پروتز تقلبی در ایران وجود ندارد.

تعویض مفصل لگن

هزینه تعویض مفصل بدون بیمه

هزینه دیگری که بیماران می پردازند هزینه بیمارستان است که در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است با توجه به اینکه شاید بیمار نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه پیدا کند و یا روز قبل از جراحی که بیمار بستری شده است ضمن چکاب کامل و بررسی های ریه و قلبی نیاز به بررسی خاص و یا اقدام خاصی باشد که این نیز هزینه بیمار را کمی افزایش بدهد.

هزینه هایی که در بالا ذکر شد برای بیمارانی است که هیچ گونه بیمه ای نداشته باشند یعنی بیمار به صورت کاملاً آزاد پروتز را خریداری کرده و بدون بیمه و کاملاً آزاد در بیمارستان بستری شده است.

هزینه تعویض مفصل با بیمه

اما بیمارانی که بیمه تکمیلی داشته باشند با توجه به این که میزان پوشش هزینه ها از طریق بیمه تکمیلی آنها چقدر باشد هزینه ی مابه التفاوت را بیمار باید پرداخت کند مثلاً بیماری که بیمه تکمیلی بدون سقف دارد یعنی تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و بیمار پولی بابت پروتز و یا بیمارستان پرداخت نخواهد کرد.

و برای مثال بیماری که بیمه تکمیلی او مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پوشش می دهد باید مابه التفاوت ده میلیون تومان با هزینه بیمارستان را خودشان بپردازند و همچنین هزینه پروتز نیز به صورت آزاد به عهده بیمار می باشد.

تعویض مفصل

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

بنابراین هزینه کلی تعویض مفصل لگن در بیمارستان های خصوصی کاملاً بستگی به بیمه تکمیلی بیمار دارد که چه مبلغی را پشتیبانی خواهد کرد.

و اما در بیمارستان های دولتی که طرف قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های سلامت و بیمه های روستایی بهزیستی کمیته امداد هستند هزینه بیماران بسیار کم خواهد بود.اما پروتزی که در بیمارستان های دولتی استفاده می شود عین همان پروتزیست که در بیمارستان خصوصی بیماران خریداری می کند و تفاوتی از این نظر وجود ندارد.اما با توجه به زیاد بودن متقاضیان جراحی تعویض مفصل لگن در مراکز دولتی نوبتهای عمل بسیار طولانی است که این موضوع ممکن است بیماران را آزار بدهد.

جهت مشاوره و خرید با طب دائم با شماره زیر تماس بفرمایید .

شماره تماس : 09046285161

اینستاگرام : teb daem

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش کوچه 42 ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *