پرسنل اتاق عمل

دلایلی که هزینه جراحی بسیار زیاد است

دلایلی که موجب میشود هزینه های جراحی بالا باشد شامل مواردی چون: دستمزد پزشک، دستمزد پرسنل اتاق عمل،تکنسین بیهوشی، دستیار پزشک، هزینه اتاق عمل، ایمپلنت ها و پلاتین هایی که برای بیمار استفاده میشود،داروهای تزریقی،آزمایش ها و عکس برداری قبل و بعد از عمل و… می باشد.

که با توجه به نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی) و تخصص و دستمزد جراح و … این هزینه ها متغیر می باشد .

هزینه های پزشک

اکثریت قریب به اتفاق جراحی ها به حداقل دو پزشک و در برخی موارد بیشتر نیاز دارند. همیشه حداقل یک جراح که این عمل را انجام می دهد و یک ارائه دهنده بیهوشی وجود دارد. برای جراحی‌های درگیرتر، ممکن است چندین جراح با هم برای انجام جراحی همکاری کنند. هر پزشک درگیر در این روش معمولاً صورتحساب خدمات خود را ارسال می کند.

دیگر پرسنل در اتاق عمل

علاوه بر پزشکان شرکت کننده در جراحی، حداقل دونفر دیگر در اتاق عمل در طول عمل وجود دارد. یک پرستار در حال گردش حضور دارد .

یک تکنسین جراحی، که معمولا به عنوان Surg Tech یا ST شناخته می شود، فردی است که مسئول تحویل دادن ابزار استریل مورد استفاده در طول عمل به جراح است. هزینه این پرسنل ممکن است در هزینه اتاق عمل لحاظ شود.

ایمپلنت های جراحی

اگر جراحی شما نیاز به ایمپلنت داشته باشد، مانند لگن مصنوعی، زانوی مصنوعی یا پیوند مش و یا پلاتین ،هزینه ای برای ایمپلنت وجود دارد. قیمت ایمپلنت‌ها بسیار متفاوت است، اما این واقعیت که آنها باید استریل باشند، برای تمام عمر ساخته شوند و به تحقیقات و آزمایش‌های گسترده نیاز دارند، معمولاً آنها را بسیار پرهزینه می‌کند.

پروتز لگن

داروها

داروهایی که در حین جراحی استفاده می شود هزینه اضافی در حین جراحی است. داروهای داده شده از مایعات IV و داروهای بیهوشی تا هر داروی خاصی که در طول عمل ضروری است، مانند آنتی بیوتیک، متغیر است.

اتاق ریکاوری

اتاق ریکاوری که اغلب به عنوان واحد مراقبت پس از بیهوشی یا PACU نامیده می شود، جایی است که بیماران پس از جراحی برای نظارت در حالی که بیهوشی کاملاً از بین می رود، برده می شوند.

 

تست و مراقبت قبل از جراحی

راه شما به سمت جراحی با مشاوره با جراح شروع می شود که هزینه ای را در پی خواهد داشت. هرگونه ویزیت اضافی با جراح شما، چه قبل و چه بعد از جراحی، ممکن است منجر به پرداخت هزینه شود.

جراح شما ممکن است آزمایشی را برای اطمینان از سلامت کافی برای تحمل استرس های جراحی تجویز کند. این آزمایشات ممکن است از آزمایش خون و رادیوگرافی قفسه سینه تا تست استرس،  تست تصویربرداری (CT، MRI، اولتراسوند، اسکن PET) را شامل شود.

 و هر آزمایش اضافی که جراح لازم بداند

این آزمایش‌ها ممکن است از آزمایش خون و عکس‌برداری با اشعه ایکس قفسه سینه تا هر آزمایش اضافی که جراح لازم بداند متغیر باشد. این آزمایش‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی بر هزینه جراحی اضافه کنند.

روز جراحی شما همچنین ممکن است هزینه های اضافی برای روش های قبل از عمل (مانند قرار دادن IV) و آزمایش خون استاندارد را به همراه داشته باشد.

مراقبت های بیمارستانی

اگر بهبودی پس از جراحی به صورت بستری انجام شود، هزینه قابل توجهی برای اتاق بیمارستان و مراقبت های پرستاری همراه با آن وجود خواهد داشت. در این زمان ممکن است نیاز به آزمایش‌های اضافی، داروها یا مراقبت‌ها باشد که همگی هزینه‌های عمل را افزایش می‌دهند.

اگر بهبودی شما در ICU انجام شود، همانطور که در جراحی قلب باز، پیوند، جراحی بزرگ ریه و تروما معمول است، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه به طور قابل توجهی افزایش یابد.

 

مشاوره توسط پزشکان

هنگامی که جراحان و سایر پزشکانی که در مراقبت شما شرکت می کنند، هر روز در طول دوران نقاهت شما را معاینه می کنند، اغلب هزینه ویزیت دریافت می کنند و بر روی صورت حساب بیمارستان کشیده می شود.

فیزیوتراپی و کاردرمانی

پس از انجام برخی جراحی ها، مانند جراحی ارتوپدی، فیزیوتراپی اغلب بخشی از روند بهبودی است. فیزیوتراپیست ها و کاردرمانگران به شما کمک می کنند تا در اسرع وقت روی پاهای خود بازگردید و به فعالیت عادی خود بازگردید.

 

مددکاران اجتماعی

مددکاران اجتماعی بخش مهمی از مقابله با بستری شدن در بیمارستان برای بسیاری از افراد هستند. مددکاران اجتماعی به مردم کمک می‌کنند تا راه‌های پرداخت هزینه جراحی را تعیین کنند (برای مثال، مددکاران اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا برای مزایای دولتی درخواست دهید) آنها همچنین به برنامه‌ریزی ترخیص شما از بیمارستان کمک می‌کنند. .

هزینه های متفرقه

اگر قبل از ترخیص به عصا، عصا یا وسیله ای مشابه نیاز دارید، این خود هزینه اضافی بغیر از هزینه های بیمارستان در بر دارد. همین امر در مورد محصولاتی مانند جوراب ساق بلند برای جلوگیری از لخته شدن خون، چسباننده برای حمایت از برش، یا بند برای حمایت از بازو در گچ صدق می کند. یا گن های مخصوصی که در جراحی های زیبایی مثل: جراحی رفع افتادگی بازو، لیپوساکشن، لیپو چانه، جراحی های سینه و.. البته بیشتر این موارد لوازم جانبی را خود بیمار باید جداگانه تهیه کند که مسلما شامل هزینه های خاص خودش می باشد.

پروتز سینه

چرا بیمارستان ها اینقدر هزینه می گیرند؟

چرا قبض بیمارستان من اینقدر گران است؟ هزینه های مراقبت های بهداشتی هر ساله  در حال افزایش است. عناصری که در هزینه بالای صورت‌حساب‌های پزشکی نقش دارند عبارتند از صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیرکننده، هزینه‌های اداری، افزایش هزینه‌های پزشکان، هزینه‌های بالای روش‌های جراحی و آزمایش‌های تشخیصی، و هزینه‌های سرسام‌آور داروها.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *