جراحی فیوژن انگشت پا چیست؟

جراحی فیوژن انگشت پا چیست؟

این روش برای صاف کردن مفصل یا مفاصل انگشت پا انجام می شود. اگر از ناهنجاری های انگشت شست پا یا ناهنجاری های کوچکتر انگشتان پا مانند انگشت چکشی، پنجه ای و انگشت چکشی رنج می برید، ممکن است به جراحی فیوژن انگشت پا نیاز داشته باشید.

?جراحی فیوژن انگشت پا شامل چه مواردی است؟

جراحی معمولاً یک روش روزانه است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و در آن انگشت پا با سیم فلزی یا یک گیره در داخل انگشت پا صاف و در موقعیت خود ثابت می‌شود. شرکت در یک غربالگری پیش ارزیابی روش خوبی برای به حداکثر رساندن مزایای جراحی شما است. در غربالگری شما،
برای ارزیابی سطح ویتامین D خون خود را آزمایش خواهید کرد. برای بررسی عفونت یا سایر مسائل سواب گرفته خواهد شد. شما وزن می‌شوید و فرصتی خواهید داشت که در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید تا مشکلات احتمالی بیهوشی را برجسته کنید.
به شدت توصیه می شود حداقل هشت هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید زیرا سیگار بر توانایی شما برای بهبود تأثیر می گذارد و منجر به مشکلات سلامتی می شود، مانند خطر بیشتر آمبولی ریه (تشکیل لخته خون در ریه ها) یا ترومبوز ورید عمقی.

?چرا ممکن است به جراحی فیوژن انگشت پا نیاز داشته باشم؟

انگشتان پا ظاهری بد شکل خواهند داشت و به دلیل اصطکاک بین پنجه و کفش و همچنین روی توپی پای شما که ممکن است به طور غیر طبیعی بیرون بزند، پینه های دردناک ایجاد می شود. ممکن است لکه‌هایی از پوست سفت/زمخت روی پنجه و توپ پا ایجاد شود. در صورت عدم درمان، عفونت می تواند در این پینه ها ایجاد شود.

?چه مدت فیوژن انگشت پا طول می کشد تا بهبود یابد؟

پس از جراحی، پای شما بانداژ می شود و در انتهای انگشت پا چند سیم خواهید داشت. یک فیزیوتراپیست برنامه توانبخشی شما را با شما در میان می گذارد و به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از یک کفش سفت پادری راه بروید. هنگامی که به خانه می روید، باید سعی کنید به پای خود استراحت دهید و وزن خود را تا حد امکان از آن دور نگه دارید.
و هر زمان که می توانید آن را بالاتر از سطح قلب خود نگه دارید، به خصوص در هفته اول پس از عمل. بسیار مهم است که از سیگار کشیدن و مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید زیرا می تواند بهبودی شما را به تاخیر بیندازد یا حتی از جوش خوردن استخوان های شما جلوگیری کند. بسته به شغلتان، ممکن است بتوانید پس از دو هفته به سر کار خود بازگردید.
معمولاً دو یا چهار هفته پس از عمل جراحی، برای برداشتن بخیه‌ها و سیم‌های انگشت پا، قرار ملاقات‌های بعدی خواهید داشت. حدود دو هفته بعد از این قرار ملاقات ها باید بتوانید وزن خود را با کفش های خود کاملا تحمل کنید.

?تاثیر طولانی مدت جراحی فیوژن انگشت پا چیست؟

حدود چهار تا شش هفته پس از جراحی باید انگشت شست پا به هم چسبیده و زخم بهبود یابد. دو تا سه ماه پس از عمل، باید بتوانید به تمام فعالیت‌ها و ورزش‌های معمولی خود بازگردید، اگرچه ممکن است مقداری ورم خفیف تا دوازده ماه باقی بماند.

?آیا جراحی انگشت پا دردناک است؟

جراحی نباید درد داشته باشد. پس از جراحی، فرد معمولاً مقداری درد در انگشت پا احساس می‌کند و باید از کسی بخواهد که او را به خانه برساند. کسانی که بیهوشی عمومی را انتخاب می کنند ممکن است قبل از جراحی مجاز به خوردن غذا نباشند.

?آیا شما را برای جراحی انگشت پا بی هوش می کنند؟ ?

یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن یک ناحیه کوچک مانند انگشت پا استفاده می شود، در حالی که یک بی حس کننده منطقه ای درد را در یک ناحیه بزرگ مانند پای شما مسدود می کند. با هر دو نوع بیهوشی، شما کاملاً بیدار می‌مانید، بنابراین می‌توانید به سؤالات و دستورالعمل‌های پزشک پای خود پاسخ دهید.

?بعد از جراحی پا چه بپوشم؟

شما اغلب پس از جراحی یک پانسمان و/یا آتل گچی حجیم روی پای، مچ پا و/یا پای جراحی شده خود خواهید داشت و لباس شما باید در اطراف پانسمان و/یا آتل شما قرار گیرد. نمونه هایی از این لباس ها عبارتند از شورت یا شلوار عرق گیر بدون کش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *