ممکن است نیازی به قطع قهوه در دوران بارداری نداشته باشید

ممکن است نیازی به قطع قهوه در دوران بارداری نداشته باشید

دوران چالش های منحصر به فرد سلامتی است که برای سالم ماندن بر رژیم غذایی و سبک زندگی تمرکز می کند. متخصصان پزشکی هنوز در تلاش هستند تا بفهمند چه چیزی برای خوردن و نوشیدن در دوران بارداری بی خطر است و چه چیزی ممکن است به کودک در حال رشد آسیب برساند.

در یک یافته اطمینان‌بخش، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه در دوران بارداری احتمالاً به پیامدهای بد بارداری مانند سقط جنین یا مرده‌زایی کمک نمی‌کند. افراد باردار باید مراقب آنچه می خورند و می نوشند در دوره ترم خود باشند. بر اساس شواهد موجود، پزشکان توصیه هایی را برای بهترین اقدامات در دوران بارداری ارائه می دهند. یکی از زمینه های تحقیقات مداوم، تأثیر کافئین در دوران بارداری است. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله بین‌المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه در دوران بارداری احتمالاً به پیامدهای بد بارداری مانند زایمان زودرس، سقط جنین یا مرده‌زایی کمک نمی‌کند.

ملاحظات مصرف قهوه در دوران بارداری

بارداری زمانی است که افراد باید مراقبت های ویژه ای برای اطمینان از رشد سالم فرزندان خود داشته باشند. توصیه‌هایی برای رعایت یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری، در طول سال‌ها با انتشار داده‌های بیشتر متفاوت بوده است. به عنوان مثال، برخی از مواد مغذی خاص، مانند اسید فولیک، در دوران بارداری ضروری‌تر می‌شوند. دریافت مقادیر کافی اسید فولیک به کاهش خطر برخی از نقص های مادرزادی کمک می کند.

علاوه بر این، معمولاً نیاز بیشتری به مصرف کالری بیشتر در دوران بارداری برای کمک به رشد و تکامل جنین وجود دارد. نهادهای بهداشتی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز توصیه می‌کنند به دلیل آسیب‌های احتمالی برای کودک در حال رشد، سیگار نکشید و از الکل اجتناب کنید. با این حال، یکی از حوزه‌های داده‌های ترکیبی، میزان مصرف کافئین در دوران بارداری بی‌خطر است و قهوه رایج‌ترین منبع کافئین است.

این مطالعه محدودیت هایی داشت. اول، این مطالعه به طور خاص مصرف قهوه را مورد بررسی قرار داد و نه به سایر منابع کافئین یا تأثیر آنها بر بارداری. این مطالعه همچنین فقط برخی از پیامدهای بارداری را بررسی کرد. مصرف قهوه ممکن است بر سایر زمینه های رشد جنینی که این مطالعه به آنها توجهی نکرده است، تأثیر بگذارد. توجه به این نکته مهم است که افراد باردار باید در طول دوران بارداری خود با پزشکان خود و سایر متخصصان پزشکی همکاری کنند تا بهترین نتایج ممکن را برای سلامتی ایجاد کنند. البته ما به عوامل رشدی خاص، مانند رشد عصبی یا رشد اندام‌های نوزاد توجه نکردیم.

به طور کلی، این مطالعه به شواهد فزاینده ای اضافه می کند که افراد باردار نیازی به نگرانی در مورد مصرف متوسط ​​قهوه در دوران بارداری ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *