کارایی دستگاه ساکشن در دندانپزشکی ها چیست؟

همه در طول عمر خود حداقل یک بار گذرمان به دندانپزشکی خورده است. در اتاق پزشک، وسایل بسیاری به چشم می خورد که یکی از آنها که همه ما با آن  آشنایی داریم ساکشن دندانپزشکی می باشد. شاید بتوان گفت که این دستگاه یکی از اصلی ترین و کارآمدترین وسایل اتاق دندانپزشک است که در ادامه می خواهیم با کاربرد و نحوه عملکرد این دستگاه بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

ساکشن دندانپزشکی چگونه است؟

این لوله رابط مربوط به دستگاه ساکشن دندانپزشکی که در داخل دهان قرار می گیرد و اغلب وجود آن برای ما ناخوشایند است یکی از مزاحم ترین وسایلی است که در طول درمان همواره با ما خواهد بود. ساکشن دندانپزشکی انواع مختلفی دارد که درباره کار هریک بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع ساکشن دندانپزشکی

در دندانپزشکی ۲ نوع ساکشن خواهیم داشت: ۱_ ساکشن آبی ۲_ ساکشن هوایی

ساکشن آبی چیست؟

همان طور که از اسم آن مشخص است این نوع از ساکشن دندانپزشکی  به منظور جمع آوری بزاق های جمع شده در دهان فرد، به هنگام درمان می باشد که توسط لوله ساکشنی که در کنار دهان قرار می گیرد مایعات اضافی را تخلیه خواهد شد تا پزشک معالج بهتر و راحت تر کار خود را انجام دهد.

ساکشن هوایی

ساکشن هوایی چیست؟

نوع دیگر ساکشن دندانپزشکی از نوع هوایی می باشد که عملکردی شبیه به جارو برقی دارد و دستیار پزشک در کنار قسمت داخلی  دهان بیمار قرار می گیرد که در حال ترمیم است، تا تمامی ذرات باقی مانده از مواد و یا دندان را مکش و جمع آوری کند.

ساکشن هوایی

علت ضرورت استفاده از ساکشن دندانپزشکی چیست؟

به دلایل متعددی لازم است تا لوله رابط ساکشن دندان پزشکی در کل طول درمان در دهان شما قرار داشته باشد، که در ادامه به توضیح درباره برخی از این دلایل خواهیم پرداخت:

۱_ پس از تزریق بی حسی توسط پزشک، مقداری از ماده تلخ آن در دهان جمع خواهد شد که به کمک ساکشن به سرعت تخلیه می شود. از طرفی نیز ماندن بیش از اندازه بی حسی در فضای دهان می تواند مشکل ساز باشد به همین دلیل سریعا از ساکشن دندانپزشکی استفاده می کنیم.

۲_ در هنگام انجام کار توسط دندانپزشک، مقدار زیادی بزاق در دهان بیمار جمع می شود که ساکشن آن را تخلیه خواهد کرد.

۳_ زمانی که پزشک در حال ترمیم دندان شما می باشد مقداری از تکه های مواد وارد دهان بیمار می شود که توسط ساکشن دندانپزشکی جمع آوری و دفع خواهد شد.

۴_ برای انجام کارهای ترمیمی توسط پزشک، خشک بودن دندان مورد نظر اهمیت بالایی دارد به همین منظور استفاده از ساکشن ضروری می باشد.

۵_ دندان و یا لثه ای که دندانپزشک مشغول ترمیم آن است قطعا با مقداری خونریزی همراه است که درون دهان بیمار جمع می شود و برای پاک سازی آنها از ساکشن دندان پزشکی استفاده می شود.

۶_ مته ای که توسط آن دندان های آسیب دیده را ترمیم می کنند، داغ شده و به منظور خنک شدن آن مقدار زیادی آب اسپری می شود که همین موضوع می تواند باعث تجمع مایعات اضافی درون دهان بیمار شود. در نتیجه استفاده از دستگاه ساکشن دندانپزشکی ضروری خواهد بود.

. جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *