کوچک کردن سینه مردان یا جراحی ژنیکوماستی

کوچک کردن سینه مردان یا جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی روشی برای درمان بزرگ شدن سینه مردان است.

کوچک کردن سینه مردان یا جراحی ژنیکوماستی روشی است که برای درمان مردانی که سینه های بزرگ شده دارند استفاده می شود. بزرگ شدن سینه مردان از نظر پزشکی به نام ژنیکوماستی شناخته می شود. ژنیکوماستی شایع است و در اکثر مردان مبتلا مشکل اساسی وجود ندارد. کوچک کردن قفسه سینه مردان یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است که در بین مردان درخواست می شود.

ژنیکوماستی بزرگ شدن خوش خیم سینه مردانه (معمولا دو طرفه اما گاهی یک طرفه) است که در نتیجه تکثیر غده سینه ایجاد می شود . از نظر بالینی با وجود یک توده لاستیکی یا سفت که به صورت متحدالمرکز از نوک سینه ها گسترش می یابد، تعریف می شود. ژنیکوماستی باید از شبه ژنیکوماستی (لیپوماستی) که با رسوب چربی بدون تکثیر غدد مشخص می شود، افتراق داده شود.

علل ژنیکوماستی

عدم تعادل هورمونی

ژنیکوماستی می تواند ناشی از عدم تعادل بین هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن باشد. استروژن باعث رشد بافت سینه می شود. در حالی که همه مردان مقداری استروژن تولید می کنند، معمولا سطح تستوسترون بسیار بالاتری دارند که مانع از رشد استروژن در بافت سینه می شود.

اگر تعادل هورمون ها در بدن تغییر کند، این می تواند باعث رشد سینه های مرد شود. گاهی اوقات علت این عدم تعادل ناشناخته است.

چاقی

اضافه وزن (چاقی) یکی از علل شایع ژنیکوماستی است – این به این دلیل است که اضافه وزن می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد که می تواند باعث رشد بافت سینه شود. اگر اضافه وزن دارید، به احتمال زیاد چربی اضافی دارید که می تواند بافت سینه را بزرگ کند. برای برخی از افراد کاهش وزن یا انجام ورزش بیشتر می تواند کمک کننده باشد، اما این ممکن است همیشه وضعیت را بهبود نبخشد.

روش جراحی کوابا ژنیکوماستی

چندین گزینه برای درمان بزرگ شدن سینه مردان (ژنیکوماستی) وجود دارد:

  • لیپوساکشن
  • برداشتن بافت سفت پستان با جراحی
  • برداشتن پوست شل با جراحی
  • ترکیبی از موارد بالا

انتخاب درمان بستگی به ماهیت بزرگ شدن (استحکام بافت سینه شما/ وجود پوست شل) دارد. یک نتیجه زیبایی خوب تا حد زیادی به تکنیک جراحی بستگی دارد. خطرات اصلی جراحی شامل برداشتن بیش از حد یا خیلی کم بافت و ناهمواری است.

رویکرد ما برای کوچک کردن سینه مردان چیست؟

ما به عنوان جراحان پلاستیک با تجربه، دانش زیادی در مورد درمان بیماران مبتلا به ژنیکوماستی داریم. ما با دقت به نگرانی های شما گوش خواهیم داد و مطمئن خواهیم شد که هیچ دلیل قابل برگشتی برای ژنیکوماستی شما وجود ندارد. هنگامی که شما را بررسی کردیم، می توانیم گزینه های شما را به طور کامل مورد بحث قرار دهیم. رویکرد ما این است که از گذاشتن جای زخم های بزرگ روی سینه خودداری کنید، بنابراین سعی می کنیم اگر بتوانیم از آن جلوگیری کنیم، پوست را جدا نکنیم. ما لیپوساکشن بسیار تهاجمی را در همه بیماران انجام می دهیم و مراقب هستیم که مقدار زیادی یا خیلی کم از بافت چربی اضافی خارج نشود. برای برخی از بیماران، لیپوساکشن کافی خواهد بود. در برخی دیگر، یک برش نیم دایره کوچک در اطراف نیمه پایینی نوک پستان شما ایجاد می کنیم و از این طریق، بافت سفت سینه را که باقی مانده است، برمی داریم.

اگر پوست شل زیادی دارید (معمولاً بعد از کاهش وزن)، ممکن است نیاز به عمل کوچک کردن سینه باشد که پوست را جدا می کند. این باعث می شود که زخم های واضح تری روی قفسه سینه باقی بماند.

رویکرد ما برای کوچک کردن سینه مردان چیست؟

چگونه بفهمم که لیپوساکشن به تنهایی بزرگ شدن سینه من را اصلاح می کند؟

لیپوساکشن زمانی بسیار خوب عمل می کند که کیفیت پوست شما خوب باشد (مانند اکثر مردان جوان) و پوست شما به دلیل افزایش و کاهش وزن قبلی کشش قابل توجهی نداشته باشد.

با این اوصاف، عامل اصلی تاثیرگذار بر اینکه آیا لیپوساکشن بدون جراحی به تنهایی جواب می دهد، به سفت بودن بافت سینه در زیر نوک پستان مربوط می شود. در برخی از مردان، بافت سینه آنقدر سفت است که ممکن است لیپوساکشن جواب ندهد و برای برداشتن بافت سینه با جراحی، نیاز به برش کوچکی در نیمه پایینی نوک پستان است.

چه زمانی به برداشتن پوست نیاز دارم؟

اگر بزرگ شدن سینه های شما بسیار شدید با پوست شل زیاد است، ممکن است نیاز به برداشتن پوست داشته باشید. اگر در این موارد پوست برداشته نشود، به عقب کشیده نمی‌شود و به طور بالقوه چین‌های پوستی شلی که ظاهری ناخوشایند دارند، برای شما ایجاد می‌کند.

عیب اصلی برداشتن پوست این است که جای زخم های کاملاً قابل توجهی روی سینه شما باقی می گذارد.

جراحی ژنیکوماستی چه خطراتی دارد؟

جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. خطرات بیهوشی عمومی شامل ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن در پاها) و آمبولی ریه (لخته شدن در ریه ها) است و ما برای کاهش این خطر اقدامات احتیاطی انجام می دهیم. سایر خطرات شامل عفونت قفسه سینه است. خطرات ایجاد یک عارضه بزرگ به دنبال بیهوشی عمومی برنامه ریزی شده تقریباً 1 در 100000 است.

خطرات ویژه جراحی ژنیکوماستی

خطرات ویژه جراحی ژنیکوماستی عبارتند از:

خونریزی – زمانی که لیپوساکشن انجام می شود بسیار غیر معمول است، اما گاهی اوقات ممکن است مجموعه ای از خون (هماتوم) ایجاد شود

عفونت – ناشایع است و معمولاً با آنتی بیوتیک قابل درمان است.

سروما – این مجموعه ای از مایعات بدن است که ممکن است نیاز به تخلیه در کلینیک داشته باشد و معمولاً به خودی خود ته نشین می شود. غیر معمول است.

اسکار – تصاویری از اسکارهای معمولی به شما نشان داده می شود. اسکارها می توانند غیرقابل پیش بینی باشند و گاهی اوقات ضخیم (کلوئید) و قرمز می شوند.

تصحیح کمتر یا بیش از حد – گرفتن بافت خیلی کم یا بیش از حد. اگر بافت بیش از حد برداشته شود، ممکن است نقص کانتور ایجاد شود.

برآمدگی و ناهمواری – سینه‌های شما برای چندین ماه احساس برآمدگی می‌کنند، و وجود درجات جزئی ناهمواری غیر معمول نیست.

جمع شدن پوست – اگر پوست شما زیاد است، ممکن است پس از برداشتن بافت چربی به طور کامل جمع نشود.

بی‌حسی – معمولاً مناطقی از پوست وجود دارد که احساس بی‌حسی می‌کنند و بیشتر این بی‌حسی با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

جراحی تجدید نظر – برخی از بیماران ممکن است برای مقابله با عوارض یا نتایج زیبایی نامطلوب به جراحی تجدید نظر نیاز داشته باشند.

چگونه می توانم از شر ژنیکوماستی خلاص شوم؟

در حالی که برخی از درمان های غیر جراحی برای ژنیکوماستی مفید هستند، جراحی اغلب تنها راه برای اصلاح ژنیکوماستی است. جراحی ژنیکوماستی باعث حذف قطعی، فوری و دائمی بافت و چربی اضافی سینه و بهبود ظاهر قفسه سینه می شود.

بلوغ

در دوران بلوغ، سطح هورمون پسران متفاوت است. اگر سطح تستوسترون کاهش یابد، استروژن می تواند باعث رشد بافت سینه شود. بسیاری از پسران نوجوان درجاتی از بزرگ شدن سینه را دارند. ژنیکوماستی در دوران بلوغ معمولاً با بزرگتر شدن پسرها و پایدارتر شدن سطح هورمون آنها برطرف می شود.

سن بالاتر

مردان با افزایش سن، تستوسترون کمتری تولید می کنند. مردان مسن تر نیز چربی بدن بیشتری دارند و این می تواند باعث تولید استروژن بیشتر شود. این تغییرات در سطح هورمون می تواند منجر به رشد بیش از حد بافت سینه شود.

علل دیگر

سایر علل نادر ژنیکوماستی عبارتند از:

  • عوارض جانبی دارو – مانند داروهای ضد زخم یا داروهای بیماری قلبی
  • داروهای غیرقانونی – مانند حشیش یا استروئیدهای آنابولیک
  • سوء استفاده از الکل
  • یک وضعیت سلامتی – مانند نارسایی کلیه یا بیماری کبد
  • سندرم کلاین فلتر (یک اختلال ژنتیکی نادر)
  • توده یا عفونت در بیضه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *