هزینه جراحی بواسیر با لیزر 1401

هزینه جراحی بواسیر با لیزر 1401

هزینه جراحی بواسیر با لیزر 1401 با بیمه تامین اجتماعی باید گفت که تامین اجتماعی این عمل را به روش سنتی و در بیمارستان را پرداخت می‌کند. چون بر اساس قوانین سال 1401، بیمه تامین اجتماعی فقط موظف به پرداخت هزینه جراحی‌هایی است که بیشتر از 6 ساعت طول می کشد.بنابراین برای دریافت هزینه عمل بواسیر با لیزر باید از طریق بیمه تکمیلی تان اقدام کنید. معمولا بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه لیزر را پوشش می دهند.

وقتی صحبت جراحی بواسیر با لیزر می شود، اولین نکته ای که ذهن بیماران را درگیر می‌کند هزینه جراحی بواسیر با لیزر است. بیماران به دلیل عدم آگاهی از روش های درمان و نحوه محاسبه آن ها گمان می کنند که لیزر نسبت به عمل بواسیر روش گران تری است، اما در حقیقت اینطور نیست و هزینه جراحی بواسیر با لیزر 1401 ارزان تر از روش سنتی است.

هزینه ها بسته به نوع مرکز درمانی ، نوع بیمه و شرایط بیمار متفاوت است اما به روش سنتی و آزاد در سال 1401 حدود 5 میلیون تومان است.

مزیت ها ی جراحی بواسیر با لیزر

  • لیزر بصورت سرپایی و بدون بی هوشی انجام می شود
  • نیازی به بستری نیست و در کمتر از یک ساعت مرخص می شوید
  • درد و خونریزی در این روش بسیار جزئی است
  • نیازی به پانسمان و مراقبت های سخت بعد عمل نیست
  • احتمال بروز عوارض بعد عمل یا عود مجدد بیماری وجود ندارد
هزینه جراحی بواسیر با لیزر 1401

عواملی که تعیین کننده هزینه لیزر بواسیر یا هموروئیدهستند می تواند شامل :

  • نوع هموروئید و میزان پیشرفت و درجه بیماری شما
  • نوع مرکز درمان و یا بیمارستان
  • دستمزد پزشک
  • تجهیزات و نوع لیزری که از آن استفاده می شود
  • بیمه شامل درمان لیزر نمی گردد

جراحی بواسیر یا هموروئید چیست ؟

جراحی برای برداشتن بواسیر، هموروئیدکتومی نامیده می شود. پزشک برش های کوچکی در اطراف مقعد ایجاد می کند تا آنها را برش دهد. ممکن است بی هوشی موضعی (ناحیه تحت عمل بی حس است ) یا بی هوشی عمومی انجام شود.

جراحی هموروئید چقدر دردناک است؟

جراحی هموروئید (هموروئیدکتومی) تحت بی هوشی عمومی یا بی حسی نخاعی انجام می شود بنابراین خود عمل باعث ایجاد درد نمی شود. همچنین معمولاً قبل از بیدار شدن از خواب به بیماران یک بی‌حسی موضعی طولانی‌اثر داده می‌شود تا پس از جراحی تا 12 ساعت تسکین درد داشته باشد.

آیا ارزش جراحی هموروئید را دارد؟

هموروئیدکتومی جراحی برای برداشتن بواسیر داخلی یا خارجی است. جراحی معمولا اولین روش درمان نیست. اما وقتی همه چیز با شکست مواجه شد، هموروئیدکتومی یک درمان ایمن و مؤثر است که نه تنها زندگی بواسیر را آسان‌تر می‌کند بلکه به طور کلی از شر آنها خلاص می‌شود.

جراحی هموروئید چقدر طول می کشد؟

بیهوشی ممکن است باعث خوابیدن شما شود. یا ممکن است فقط ناحیه ای را که روی آن کار می شود بی حس کند. جراحی هموروئید 30 دقیقه تا 1 ساعت طول خواهد کشید.

هموروئید درجه 4 چیست؟

درجه 4 – بواسیر بیرون از مقعد پرولاپس باقی می ماند. هموروئیدهای درجه 3 هموروئیدهای داخلی هستند که پرولاپس می کنند، اما تا زمانی که بیمار آنها را به داخل هل ندهد، به داخل مقعد بر نمی گردند. هموروئیدهای درجه 4، هموروئیدهای داخلی پرولاپس هستند که به داخل مقعد باز نمی گردند.

آیا هموروئید درجه 2 نیاز به جراحی دارد؟

بسته به شدت علائم و اینکه آیا شما عوارضی دارید، پزشک تعیین می کند که آیا شما به جراحی نیاز دارید یا خیر و نوع روشی که برای شما مناسب است یا خیر. شدت هموروئید بر اساس درجات زیر طبقه بندی می شود:

  • درجه 1: بدون افتادگی.
  • درجه 2: پرولاپسی که خود به خود از بین می رود.

چه پزشکی بواسیر را برطرف می کند؟

با این حال، پروکتولوژیست یا فوق تخصص کولورکتال یک پزشک متخصص است که با ساختار و بیماری های مقعد، رکتوم و کولون سیگموئید (پروکتولوژی) سروکار دارد. بنابراین، پروکتولوژیست می تواند هموروئید را تشخیص داده و درمان کند.

بعد از جراحی هموروئید چگونه اجابت مزاج می کنید؟

هنگامی که روی توالت می نشینید، پاهای خود را با یک چهارپایه کوچک حمایت کنید. این به خم شدن باسن کمک می کند و لگن شما را در حالت چمباتمه قرار می دهد. این می تواند حرکات روده را بعد از جراحی آسان تر کند. بعد از اجابت مزاج به جای دستمال توالت از دستمال مرطوب نوزاد یا پدهای دارویی مانند تاکس استفاده کنید.

آیا می توانید بعد از جراحی هموروئید راه بروید؟

تا چند روز پس از جراحی برداشتن هموروئید باید آن را راحت کنید. به زودی پس از جراحی و در حین بهبودی، تشویق می‌شوید که راه بروید. طبق توصیه پزشک از بلند کردن، کشیدن و فعالیت های شدید خودداری کنید. از زور زدن در هنگام اجابت مزاج یا هنگام ادرار کردن خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *