هزینه جراحی اسلیو معده در سال 1401

هزینه جراحی اسلیو معده در سال 1401

هزینه تقریباً هر چیزی که می توانید بخرید در طول زمان در نوسان است (معمولاً به لطف تورم افزایش می یابد). اما در مورد قیمت جراحی چاقی چطور؟ به برخی ملاحظات هنگام ارزیابی قیمت جراحی چاقی، و اینکه آیا این روش برای شما مناسب است، نگاهی بیندازید.

هزینه جراحی اسلیو معده

هزینه جراحی اسلیو معده در مقابل جراحی بای پس معده

معمولا افراد جراحی اسلیو معده را با جراحی بای پس معده اشتباه می گیرند. با این حال، این دو روش متفاوت هستند، و دارای تفاوت قیمت هستند.

قیمت بر اساس نوع بیمارستان، جراح،شهر،استان و…متفاوت است

قیمت اسلیومعده می تواند به طور گسترده ای در سراسر ایران  متفاوت باشد. به نظر می رسد استان هایی که حجم جراحی بالایی دارند، قیمت های نقدی کمتری دارند.

آیا قیمت پایین تر همیشه بهتر است؟

هنگام انتخاب جراحی اسلیو معده ملاحظات زیادی وجود دارد. کجا جراحی خود را انجام خواهید داد؟ چه کسی جراحی را انجام خواهد داد؟ و چقدر حاضرید بپردازید؟ همه این سوالات در تصمیم نهایی شما برای انجام جراحی اسلیو معده نقش دارند. و هزینه فقط یک عامل است – نه تنها عامل.

جراحی اسلیو معده یک روش بزرگ است و شما نباید مهارت جراح را فدای قیمت کنید.

آیا قیمت پایین تر به این معنی است که جراح من مهارت کمتری دارد؟

قیمت پایین نشان دهنده مهارت کمتر جراح شما نسبت به جراح با قیمت بالاتر نیست. بسیاری از اوقات هزینه جراحی توسط بیمارستان تعیین می شود و جراح می تواند انتخاب کند که از این قیمت استفاده کند یا قیمت خود را افزایش دهد. برخی از جراحان ترجیح می‌دهند کمترین قیمت ممکن را به بیماران خود ارائه دهند، زیرا احساس می‌کنند که این امر باعث افزایش تعداد بیماران می‌شود و افزایش تعداد بیماران، هر گونه کاهش قیمت در هر مورد را جبران می‌کند.

از آنجایی که قیمت رابطه مستقیمی با مهارت جراح ندارد، جراحی را انتخاب کنید که اول آن را دوست دارید و در مرحله دوم قیمت را در نظر بگیرید.

اسلیو گاسترکتومی یک روش لاپاراسکوپی است که در آن 80 درصد معده برداشته می شود و قسمت باقی مانده معده شبیه موز می شود. نتیجه این روش معمولاً فقط به دو روز بستری برای بهبودی نیاز دارد، به طور متوسط ​​​​50٪ کاهش وزن دارد و اشتها را کاهش می دهد.

برای مثال بای پس معده شامل ایجاد یک کیسه معده کوچک در بالای معده است. سپس روده کوچک تقسیم شده و مجدداً به صورت استراتژیک متصل می شود. پس از تکمیل، این روش مقدار غذایی را که می توانید بخورید محدود می کند، 60٪ تا 80٪ کاهش وزن برای بیمار به همراه دارد.

بیمه ها هزینه عمل اسلیو معده را تقبل می کنند؟

عمل اسلیو معده از اعمال جراحی ای است که بیشتر اوقات با اهداف غیر درمانی انجام میشود . معمولاً شرکتهای بیمه و بیمه تکمیلی قبل از عمل جراحی بر اساس معاینه پزشک معتمد مستقر در شرکت های بیمه و تشخیص ضرورت درمان این عمل برای بیمه شده این هزینه را تقبل میکنند. اما اگرجنبه غیردرمانی داشته باشد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیردو همچنین پس از تایید پزشک معتمد بیمه درصد خاصی که توسط پزشک و کمیسیون تایید می شود را پرداخت خواهد کرد نه تمام هزینه را.

اگر  که در بیمارستان دولتی عمل شوید و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی هستید می توانید به صورت مستقیم از پوشش بیمه برای کاهش هزینه اسلیو معده بهره مند شوید. اما اگر در بیمارستان خصوصی عمل شوید نمی توانید به صورت مستقیم هزینه ها را کاهش دهید. زیرا بیمه های ذکر شده فقط بیمارستان ها و مراکز دولتی را تحت پوشش قرار می دهند. البته حتی در این شرایط  می توانید بخشی از هزینه عمل اسلیو معده را برگردانید. شما بایدقبل از جراحی به پزشک معتمد بیمه خودتان (تامین اجتماعی، خدمات درمانی،نیروهای مسلح و…) مراجعه کنید و توسط او مورد ارزیابی قرار بگیرید و  پس از عمل تمام مدارک بیمارستان و شرکت لوازم تجهیزات پزشکی تخصصی عمل را به دفتر بیمه ببرید.

جراحی اسلیو معده به شرح زیر است( که البته با توجه به شهر و بیمارستان و جراحی که میخواهید عمل را انجام دهید متغیر و متفاوت است)

  • دستمزد جراح
  • دستمزد کمک جراح
  • دستمزد متخصص بیهوشی
  • هزینه بستری در بیمارستان
  • هزینه اتاق عمل
  • دارو
  • آزمایش
  • لوازم مورد نیاز عمل اسلیو شامل: منگنه و…

هزینه تقریبی جراحی در بیمارستان خصوصی:

20 تا30 میلیون تومانهزینه تجهیزات عمل
 بین 10 تا 15 میلیون تومانهزینه بیمارستان
بین 5 تا 10 میلیون تومانهزینه پاراکلینیک
هزینه جراحی اسلیو معده 1401

ماندگاری اسلیو معده چقدر است؟

اسلیو معده تقریباً 6 سال پس از عمل اولیه مؤثر است.

آیا اسلیو معده یک جراحی پرخطر است؟

مانند هر روش دیگری، جراحی چاقی خطرات بالقوه ای برای سلامتی در کوتاه مدت و بلند مدت دارد. خطرات مرتبط با روش جراحی می تواند شامل موارد زیر باشد: خونریزی بیش از حد و عفونت.

شایع ترین عارضه جراحی چاقی چیست؟

نشت آناستوموز ترسناک ترین عارضه هر روش چاقی است زیرا عوارض کلی را تا 61٪ و مرگ و میر را تا 15٪ افزایش می دهد.

معایب اسلیو معده چیست؟

  • خطرات اسلیو معده:
  • لخته شدن خون.
  • سنگ کیسه صفرا (خطر با کاهش وزن سریع یا قابل توجه افزایش می یابد)
  • فتق.
  • خونریزی داخلی یا خونریزی شدید.
  • سوراخ شدن معده یا روده.
  • جداسازی پوست.

جراحی اسلیو معده چقدر دردناک است؟

اگر بتوانیم بگوییم که جراحی بای پس معده نمره 8 از 10 را در مقیاس درد ایجاد می کند. جراحی اسلیو معده 7 از 10 را در مقیاس درد ایجاد می کند.

آیا معده بعد از عمل اسلیو می تواند دوباره رشد کند؟

با این حال، بسیاری از بیماران تعجب می کنند که آیا معده جدید و کوچکتر می تواند به اندازه طبیعی خود بازگردد. این سوال خوبی است و ما را ملزم می کند که کمی عمیق تر از آناتومی معده بگوییم. پاسخ کوتاه این است که بله، معده می تواند کشیده شود و رشد کند.

بعد ازاسلیو معده چه غذاهایی را نمی توان خورد؟

  • غذاهایی که بعد از جراحی چاقی باید از آن اجتناب کنید
  • گوشت قرمز که سفت یا خشک است.
  • غذاهای چرب و پرچرب.
  • غذاهای پر ادویه یا تند.
  • الکل های قندی مانند اریتریتول، گلیسرول، مانیتول، سوربیتول و زایلیتول.
  • غذاهایی که دوباره در مایکروویو گرم می شوند.

برای اسلیو معده چقدر باید اضافه وزن داشت؟

به طور کلی، جراحی اسلیو معده برای بزرگسالان چاق بیمارگونه – افراد بین 18 تا 65 سال با شاخص توده بدنی (BMI) 40 یا بالاتر توصیه می شود.

معده بعد ازاسلیو معده چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

به طور متوسط ​​حدود 2-3 هفته برای بهبود برش ها و 6-8 هفته طول می کشد تا خط اصلی معده بهبود یابد. پس از یک ماه، اکثر افراد می توانند یک برنامه ورزشی معمولی را شروع کنند و در مسیر بهبودی کامل قرار دارند.

چگونه پس ازاسلیو معده از شر چربی های شکم خلاص شویم؟

چگونه بعد از جراحی اسلیو معده وزن کم کنیم؟

رژیم بعد از عمل را بدون هیچ بهانه ای به شدت دنبال کنید.

افزودن مقدار زیادی پروتئین به رژیم غذایی به بیمار کمک می کند تا علاوه بر چربی شکم، وزن خود را کاهش دهد.

به طور منظم تمرین کنید .

با نوشیدن آب هیدراته بمانید.

الگوی خواب سالم یکی دیگر از کلیدهای موفقیت است.

هزینه جراحی اسلیو معده در بیمارستان  دولتی و خصوصی:

هزینه اسلیو معده در بیمارستان های دولتی حدودا بین 14 تا16 میلیون می باشد که این هزینه در مقایسه با  بیمارستان های خصوصی بسیار متفاوت است و بین 40 تا 45 میلیون تومان هزینه آن دربیمارستان های خصوصی می باشد. البته قابل ذکر است که این هزینه ها حدودی می باشد و هر سال مبلغی به آنها اضافه خواهد شد.

هزینه های بعد از جراحی اسلیو معده

هزینه های زیادی بعد از جراحی اسلیو معده وجود ندارد. در زیر چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

ویزیت متخصص تغذیه که اغلب قبل از جراحی انجام  می شود. اینها می توانند از 50 هزار تومان در هر ویزیت تا بیش از 100 هزار تومان در هر ویزیت متغیر باشند.

ویزیت های بعدی پس از جراحی با جراح چاقی شما معمولا رایگان است.

عوارض ممکن است بسیار گران باشد. اگر جراحی تحت پوشش بیمه باشد، معمولاً عوارض نیز پوشش داده می شود. هزینه درمان عفونت محل زخم معمولاً توسط بیمارستان یا مرکز جراحی پرداخت می شود.

سایر هزینه هایی که باید در نظر گرفته شود

هنگامی که جراحی اسلیو معده را انتخاب می کنید، باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. انتظار نداشته باشید همان عاداتی را که قبل از عمل داشتید حفظ کنید و با موفقیت وزن کم کنید. هزینه های زیر احتمالا بعد از جراحی افزایش می یابد.

هزینه های غذا افزایش خواهد یافت. حتی اگر کمتر غذا بخورید، باید سالم‌تر غذا بخورید و خوردن سالم‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارد. با انتخاب سالم ترین گزینه هایی که بیشترین انرژی را به شما می دهند، هر لقمه غذایی را به حداکثر برسانید.

هزینه ای باشگاه

مکمل های غذایی

 اکثر جراحان مکمل های پروتئین را پس از جراحی توصیه می کنند. مکمل های پروتئینی با کیفیت می توانند 200هزارتومان در ماه یا بیشتر هزینه داشته باشند.

لباس های جدید

همانطور که شروع به کوچک شدن می کنید، می خواهید لباس جدیدی بخرید. اکثر مردم از سرعت کاهش وزن بعد از جراحی شگفت زده می شوند. لباس نو ضروری است. خود جدید خود را نشان دهید!

جراحی زیبایی

 برخی از افراد برای برداشتن پوست اضافی بعد از جراحی ،جراحی زیبایی را انتخاب می کنند. این چیزی است که می‌توان آن را در آینده در نظر گرفت، اما اگر احساس می‌کنید این کاری است که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است بخواهید زودتر پس‌انداز کنید.

عوارض طولانی مدت بعد از جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده که به نام اسلیو گاسترکتومی نیز شناخته می شود، یک جراحی کاهش وزن است. در طی این جراحی، جراح حدود 80 درصد معده را برمی دارد. این جراحی معمولا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. این بدان معناست که جراح ابزار را از طریق برش های کوچک در شکم شما وارد می کند.

مانند همه جراحی ها، جراحی اسلیو معده می تواند خطرناک باشد. بیماران ممکن است طیف وسیعی از عوارض یا مشکلاتی را که پس از جراحی اتفاق می‌افتد، تجربه کنند. اینها می تواند شامل عوارض جسمی یا روحی باشد.

پس از جراحی اسلیو معده، معده یا “کیسه” فقط می تواند حدود 4 اونس یا 120 میلی لیتر غذا را در خود جای دهد. این مقدار بسیار کمتر از آن چیزی است که معده به طور معمول می تواند نگه دارد. برخی از عوارض ممکن است به دلیل اندازه کوچکتر معده اتفاق بیفتد.

در این مقاله به برخی از عوارضی که ممکن است پس از جراحی اسلیو معده رخ دهد، پرداخته شود. این شامل عوارض کوتاه مدت و بلند مدت و مشکلاتی است که ممکن است جسمی یا روانی باشند.

خطرات و فواید اسلیو معده چیست؟

پس از جراحی اسلیو معده، شما می توانید فقط نیم فنجان غذا را در یک زمان بخورید. وقتی غذای کمتری نسبت به قبل می خورید، کالری کمتری دریافت می کنید. اینگونه وزن کم می کنید.

این جراحی دائمی است. این می تواند سلامت افراد چاق را که در کاهش وزن و حفظ آن مشکل داشته اند، بهبود بخشد. ایمنی اسلیو معده و سایر جراحی های کاهش وزن مشابه سایر انواع جراحی است.

مرگ و میر ناشی از این جراحی نادر است. زمانی که توسط جراح ماهر انجام شود عوارض کمی دارد. هنگامی که عوارض اتفاق می افتد، آنها می توانند طیف وسیعی از اثرات را داشته باشند. برخی از عوارض جزئی هستند.

عوارض حاد آنهایی هستند که در مدت کوتاهی پس از جراحی رخ می دهند. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • خون ریزی
  • درد
  • لخته شدن خون
  • نشت آناستوموز (نشتی که در اتصالات ایجاد شده در طول جراحی اتفاق می افتد)

این عوارض طولانی مدت هستند. این بدان معنی است که آنها ممکن است تا شش ماه پس از جراحی باقی بمانند. همچنین ممکن است تا شش ماه پس از جراحی ظاهر شوند.

چگونه آستین معده بر وزن و تغذیه تأثیر می گذارد

کاهش وزن هدف جراحی اسلیو معده است، اما این احتمال وجود دارد که شما آنقدر که انتظار داشتید وزن کم نکنید. همچنین این امکان وجود دارد که شما وزن کم کنید اما آن را دوباره به دست آورید.

از آنجایی که شما کالری کمتری می خورید، مواد مغذی کمتری نیز دریافت می کنید. این می تواند منجر به کمبود یا کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن شما شود.

مشکلات تغذیه ای

بسیاری از جراحی های بای پس معده توانایی بدن شما را در جذب مواد مغذی تغییر می دهند. با جراحی اسلیو معده این اتفاق نمی افتد. با این حال، بیماران ممکن است در تغذیه خوب مشکل داشته باشند. این به این دلیل است که وقتی کالری کمتری می خورید، مواد مغذی کمتری دریافت می کنید. اگر اسهال و حالت تهوع داشته باشید این می تواند بدتر شود.

علائم فیزیکی بعد از جراحی اسلیو معده

برخی از بیماران مبتلا به آستین معده دچار مشکلات معده می شوند. اینها ممکن است درست پس از جراحی اتفاق بیفتند و می توانند برای مدت طولانی ادامه داشته باشند. برخی از بیماران نیز ممکن است پس از کاهش وزن دچار افتادگی پوست شوند.

سوء هاضمه (سوء هاضمه)

برخی از بیماران مبتلا به آستین معده ممکن است متوجه افزایش سوء هاضمه یا ناراحتی معده شوند. این ممکن است به دلیل اندازه کوچکتر معده باشد. همچنین می تواند به دلیل تغییر در نحوه حرکت غذا در بدن باشد

حالت تهوع

تهوع یکی از عوارض شایع این جراحی است. بیشتر مردم متوجه می شوند که با بهبودی حالت تهوع بهبود می یابد، اما برخی از افراد برای ماه ها یا بیشتر دچار آن می شوند.

مشخص نیست چرا برخی از بیماران اسلیو معده حالت تهوع دارند. ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که غذا برای مدت طولانی تری در معده شما باقی می ماند. داروهای تهوع ممکن است مفید باشند.

اسهال

برخی از بیماران ممکن است پس از جراحی دچار اسهال شوند. این ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد. میکروبیوتا یا موجودات میکروسکوپی در روده شما ممکن است پس از جراحی تغییر کند. مواد مغذی هضم نشده در روده کوچک شما نیز ممکن است باعث اسهال شود

اسهال می تواند باعث کم آبی یا سوء تغذیه شود. اگر اسهال خود به خود از بین نرود، جراح یا متخصص گوارش شما ممکن است بتواند کمک کند.

افتادگی پوست

هنگامی که چاق هستید، پوست شما کشیده می شود. به همین دلیل است که افتادگی پوست پس از هر عمل جراحی کاهش وزن بسیار رایج است. پانیکولکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی است. جراح شما ممکن است بخواهد قبل از اینکه این کار را توصیه کند، صبر کند تا وزن شما برای یک تا دو سال ثابت بماند.

مشکلات پزشکی بعد از جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده می تواند باعث مشکلات پزشکی خفیف تا شدید شود. اگر نگران ایجاد یک مشکل پزشکی پس از جراحی هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

بیماری های مزمن ممکن است از بین نرود

بسیاری از بیماران امیدوارند این جراحی مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت، فشار خون بالا و موارد دیگر را اصلاح کند. گاهی این مشکلات پس از جراحی از بین نمی روند. گاهی اوقات برای مدتی از بین می روند، اما بعداً برمی گردند.

آیا کارهایی هست که بعد از جراحی اسلیو معده نتوانید انجام دهید؟

پس از جراحی اسلیو معده، احتمالاً نمی توانید الکل بنوشید. همچنین باید از استعمال دخانیات، چه قبل و چه بعد از عمل، اجتناب شود. همچنین باید از مواد قندی و غذاهای حاوی مقدار زیادی نشاسته اجتناب شود.

علائم نشت اسلیو معده چیست؟

علائم نشت آستین معده شامل تب، درد شکم، پریتونیت، افت فشار خون، لکوسیتوز و تاکی کاردی (افزایش ضربان قلب) است. در برخی افراد، تاکی کاردی می تواند طبیعی باشد، اما اگر افزایش ضربان قلب نگران کننده باشد یا همراه با هر یک از این علائم باشد، باید به پزشک اطلاع داده شود.

منابع:

https://www.verywellhealth.com/long-term-complications-after-gastric-sleeve-surgery-4158320

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *