هزینه عمل لیپوساکشن

هزینه لیپوساکشن در سال 1401

هزینه لیپوساکشن در سال 1401 بسته به شرایط بیمار(کدام قسمت بدن بیمار باشد) ، دستمزد جراح و نوع مرکز درمانی و اینکه شامل بیمه درمانی هم نمی شود می تواند بین 10 تا40 میلیون تومان باشد :

  • هزینه عمل لیپوساکشن در تهران از 15 میلیون تومان شروع میشود تا 35 میلیون تومان
  • هزینه عمل لیپوساکشن شکم و پهلو از حدود 18 تا 25 میلیون تومان آغاز می شود
  • هزینه عمل لیپوساکشن سینه آقایان بین 8تا 20 میلیلون تومان تخمین زده می شود.
  • هزینه لیپوساکشن باسن از 15 میلیون تومان آغاز می شود.
  • هزینه لیپوساکشن ران بدون انجام عمل لیفت بین 15 تا30 میلیون تومان است.

لیپوساکشن چیست؟


لیپوساکشن یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. لیپوساکشن این نواحی را شکل می دهد. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.
لیپوساکشن به طور معمول یک روش کلی کاهش وزن یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های چاقی – مانند جراحی بای پس معده – نسبت به لیپوساکشن وزن بیشتری از دست خواهید داد.
چه کسانی کاندیدای خوبی برای لیپوساکشن هستند:
اگر چربی بدنتان در نقاط خاصی بسیار زیاد است اما وزن بدنتان ثابت است، ممکن است کاندیدای لیپوساکشن باشید.

لیپوساکشن برای برداشتن چربی از قسمت‌هایی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند موارد زیر استفاده می‌شود:

  • شکم
  • بازوهای بالایی
  • باسن
  • ساق پا و مچ پا
  • سینه و پشت
  • باسن و ران
  • چانه و گردن

علاوه بر این، گاهی اوقات می توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.

وقتی وزن اضافه می کنید، سلول های چربی از نظر اندازه و حجم افزایش می یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه خاص کاهش می دهد. مقدار چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی بستگی دارد. تغییرات کانتور حاصل به طور کلی دائمی هستند – تا زمانی که وزن شما ثابت بماند.
پس از لیپوساکشن، پوست به خطوط جدید نواحی تحت درمان قالب می زند. اگر رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی دارید، احتمالاً پوست صاف به نظر می رسد. با این حال، اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف است، پوست در نواحی تحت درمان ممکن است شل به نظر برسد.
آیا لیپوساکشن سلولیت را از بین می برد؟
لیپوساکشن فرورفتگی سلولیت یا سایر بی نظمی های سطح پوست را بهبود نمی بخشد. به همین ترتیب، لیپوساکشن علائم کشش پوست را از بین نمی برد.

مراحل انجام عمل لیپوساکشن

مرحله 1 – بیهوشی

داروها برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می شوند. انتخاب ها شامل بی حسی موضعی، آرام بخش داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه خواهد کرد.

مرحله 2 – ایجاد برش

لیپوساکشن از طریق برش های کوچک و نامحسوس انجام می شود.

ابتدا بی حسی موضعی رقیق شده برای کاهش خونریزی و ضربه تزریق می شود. سپس یک لوله توخالی نازک یا کانولا از طریق برش ها وارد می شود تا با استفاده از یک حرکت کنترل شده جلو و عقب، چربی اضافی شل شود. سپس با استفاده از یک خلاء یا سرنگ جراحی که به کانولا متصل است، چربی خارج شده از بدن ساکشن می شود.

نواحی ای که می توان با لیپوساکشن برطرف کرد

مرحله 3 – نتایج را مشاهده کنید

پس از کاهش تورم و احتباس مایعات که معمولاً پس از لیپوساکشن تجربه می شود، کانتور بدن بهبود یافته شما آشکار خواهد شد.

یک جراح پلاستیک یا پوست معمولا این عمل را روی باسن، شکم، ران، باسن، پشت، بازوها و زیر چانه یا صورت انجام می دهد تا شکل آنها را بهبود بخشد. اما لیپوساکشن را می توان با سایر جراحی های پلاستیک، از جمله لیفت صورت، کوچک کردن سینه ها و شکم انجام داد.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای لیپوساکشن هستند؟

لیپوساکشن یک روش جراحی است و با خطراتی همراه است.
بنابراین برای اینکه کاندیدای لیپوساکشن باشید، باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید، یعنی حداقل باید:
در 30 درصد وزن ایده آل خود باشید
پوستی سفت و الاستیک داشته باشید
سیگاری نباشید
اگر بیماری قلبی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، پزشکان این روش را توصیه نمی‌کنند.

چه چیزی هایی را باید قبل از لیپوساکشن بدانم؟

اولین قدم این است که با جراح خود مشورت کنید. در مورد اهداف، گزینه ها، خطرات و مزایا و هزینه ها صحبت کنید. تمام سوالات خود را بپرسید.
اگر تصمیم دارید لیپوساکشن را ادامه دهید، جراح دستورالعمل هایی را در مورد نحوه آماده شدن برای آن به شما می دهد. اینها ممکن است شامل محدودیت های رژیم غذایی و الکل باشد.
در مورد هرگونه آلرژی و داروهایی که مصرف می کنید، از جمله مکمل های بدون نسخه و گیاهی، به جراح خود بگویید. آنها احتمالاً به شما توصیه می‌کنند که چند هفته قبل از عمل، مصرف برخی داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون و مسکن‌های خاص را متوقف کنید.

کجا بهتر است عمل لیپوساکشن انجام دهم؟

لیپوساکشن شما ممکن است در مطب پزشک یا مرکز جراحی انجام شود. اطمینان حاصل کنید که مکانی که آن را انجام می دهید دارای اعتبار است و به دلیل استانداردهای حرفه ای، ایمنی و نتایج خوب شناخته شده است.

انواع لیپوساکشن

فقط چند تکنیک مختلف لیپوساکشن وجود دارد. اما وجه مشترک همه آنها استفاده از یک لوله نازک به نام کانول است که به یک خلاء متصل می شود تا چربی را از بدن شما مکش کند.
لیپوساکشن تامسنت رایج ترین تکنیک است. جراح شما محلول استریل را به ناحیه ای که قرار است چربی برداشته شود تزریق می کند. این محلول از نمک – که آب نمک است – به همراه لیدوکائین و اپی نفرین تشکیل شده است. این محلول مکش چربی را با از دست دادن خون و درد کمتر آسان می کند.

لیپوساکشن با کمک اولتراسوند یا UAL از انرژی امواج صوتی زیر پوست شما برای پاره شدن دیواره سلولی چربی استفاده می کند. این باعث مایع شدن چربی می شود تا بتوان آن را ساکشن کرد.

لیپوساکشن با کمک لیزر یا SmartLipo از لیزر برای تولید انرژی برای مایع کردن چربی استفاده می کند.

مدت زمان بهبود (دوره نقاهت) لیپوساکشن چقدر است؟

بسته به نوع جراحی که داشتید ممکن است مجبور نباشید در بیمارستان بمانید. اما حداقل برای چند هفته باید منتظر کبودی، تورم و درد باشید.
جراح شما ممکن است از شما بخواهد که برای کنترل تورم به مدت 1 تا 2 ماه پس از جراحی لباس فشرده سازی یا همان گن مخصوص بعد از جراحی بپوشید.

احتمالاً برای جلوگیری از عفونت نیز باید مقداری آنتی بیوتیک مصرف کنید. اکثر افراد می توانند ظرف چند روز به سر کار بازگردند و در عرض 2 هفته به فعالیت های عادی بازگردند. اما هر فردی متفاوت است.
پس از عمل، جراح ممکن است برش‌های شما را باز بگذارد و درن‌های موقتی برای تخلیه مایع قرار دهد.

از جراح لیپوساکشن خود سؤالات خاصی در مورد چگونگی بهبودی خود بپرسید، از جمله:

چه داروهایی باید مصرف کنم؟
آیا بانداژ خواهم شد؟
آیا بخیه خواهم زد و چه زمانی برداشته می شود؟
چه زمانی می توانم دوباره ورزش کنم؟
آیا باید برای ویزیت بعدی برگردم؟

خطرات یا عوارض لیپوساکشن چیست؟

مانند هر جراحی بزرگ، لیپوساکشن خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارتند از:
خون ریزی
عوارض ناشی از بیهوشی
شوک (معمولاً ناشی از عدم دریافت مایعات کافی در حین جراحی)
انباشته شدن مایعات (تشکیل حفره های مایع زیر پوست)
عفونت ها (استرپتوکوک، استاف)
آمبولی چربی (زمانی که تکه های ریز چربی جدا شده و جریان خون را مسدود می کند)
سوختگی از ابزار
حذف ناهموار چربی
واکنش به لیدوکائین
تغییر در احساس پوست؛ بی حسی
آسیب به اعصاب، عروق خونی، ماهیچه ها، ریه ها و اندام های شکمی
خطر دیگر لخته شدن خون در وریدهای عمقی شماست. اگر لخته‌ها به سایر قسمت‌های بدن مانند ریه‌ها بروند، می‌توانند بسیار خطرناک باشند.
اگر جراح روی سطوح بزرگتر بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض افزایش می یابد. با جراح خود در مورد چگونگی اعمال این خطرات در مورد شما صحبت کنید.

آیا نتایج عمل لیپوساکشن دائمی هستند؟

سلول های چربی به طور دائم در طول لیپوساکشن برداشته می شوند. اما می‌توانید با سلول‌های چربی جدید که معمولاً به نواحی مختلف بدن شما می‌روند، دوباره وزن اضافه کنید.
طبیعی است که پوست با افزایش سن استحکام خود را از دست بدهد، اما نتایج لیپوساکشن به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید ماندگاری طولانی دارند. اگر بعد از لیپوساکشن وزن اضافه کنید، ممکن است توزیع چربی شما تغییر کند. به عنوان مثال، شما ممکن است بدون توجه به این که چه نواحی در ابتدا تحت درمان قرار گرفته اند، چربی اطراف شکم خود را جمع آوری کنید.
برای حفظ شکل جدید خود پس از جراحی، رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب را دنبال کنید. و به طور منظم ورزش کنید.

آیا بیمه عمل لیپوساکشن را شامل می شود؟

از آنجایی که لیپوساکشن یک عمل زیبایی است، اکثر بیمه ها آن را پوشش نمی دهند. با شرکت بیمه و جراح خود در مورد هزینه ها و گزینه های پرداخت صحبت کنید.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل لیپوساکشن عبارتند از:
پارامترهای زیادی بر لیپوساکشن و هزینه آن تاثیر گذاشته و باعث می ‌شوند این هزینه دارای رقم مشخصی نباشد برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.
ناحیه تحت جراحی
همانطور که می دانید لیپوساکشن برای اکثر اعضای بدن قابل انجام است پس نمی توان برای همه قسمت های بدن یک هزینه را در نظر گرفت و هزینه این جراحی در اعضای مختلف بدن متفاوت است.
در مواردی ممکن است لیپوساکشن در دو یا چند ناحیه از بدن انجام شود، هرچه تعداد عضو ها بیشتر باشد هزینه عمل نیز بیشتر می ‌شود. مهارت پزشکی که انتخاب شده است روی قیمت عمل جراحی تأثیر زیادی دارد. برای اینکه از میزان مهارت یک پزشک مطلع شویم باید سوابق کاری و مدرک تحصیلی را بررسی کنیم.
_ مقدار انباشتگی چربی هرچه حجم چربی بیشتر باشد مدت زمان انجام عمل بیشتر شده و در پی آن قیمت عمل هم بیشتر می‌ شود. _مدت زمان عمل بر مخارج اتاق عمل تاثیر می گذارد، در صورتی که چند عضو عمل شوند و لازم باشد عمل در چند جلسه انجام شود، هزینه اتاق عمل بیشتر و قیمت نهایی افزایش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *